Ny PC til 15k...

  • Jeg har snart 15000 kr imellem hænderne... :dance:


    Jeg har længe villet have en SLI maskine, så hvis der er nogen som vil hjælpe mig, så ville det være fedt.. Den må gerne været forholdsvis lydløs... Jeg har selv Samsung 22" ws, Razer Tarantula og G5-mus... Så det er kun selv maskinen der skal bygges... Jeg skal have WD Raptor 160gb 10k i som main HD, ellers havde jeg forstillet mig en TB eller 2... Hvad er jeres idéer? Jeg har ikke samlet pc i 2 år, og er rimelig rusten... Det kan ses i min signatur... Det er ved at være oppe omkring en udskiftning...


    SLI,160gb 10k Raptor og min 1 TB... ellers så er der frit slag... 15000 kr....


    Tak!!

  • noget cpu q9xxx eller e8xxx alt efter din religion.
    Noget mb Min personlige favorit er GB x48-dq6 eller ds5 (men man kan ikke få vand køle klodser til det endnu)
    9800gx2 (de siger at det er et sli kort der kun fylder en port) så slipper man for nvidas spøjse chipset.
    4GB ram f.eks. kingston hyper x i en hastighed der passer til CPU
    2x wd raptor en til styresystemet og en til spil og programmer. der til 3 f.eks. samsung F1 i raid 5 til lager.


    noget tilhørende vandkøling. jeg kan rigtigt godt de de de produkter som EK laver.
    en 360mm dual flow radiator 3 papst 1600rpm (kan ikke huske hvad de hedder)
    Laing ddc + pro pumpe. jeg vil så anbefale et 10mm ID system da slangerne ikke et totalt monster og heller ikke er så tynde at det er dem der begrænser vandet noget særligt.


    Det er svært at finde en hdd køling til vand hvor der er plads til 5 drev. så jeg valgte at lave min selv. hdd'erne indpakket og man kan slet ikke høre dem. heller ikke når man søger/de arbejder.


    Så skal du have en PSU. Køb den billigste der er i ordentlig kvalitet, der leverer strøm nok og har en fornuftig virkningsgrad. den 800W i mit system er alt for stur. en 550/600W er rigeligt.


    En aquaero er en dyr styring til blæsere men jeg syntes pengene er givet godt ud da man kan lægge profilerne ind som man ønsker og der ved minimere støjen.


  • Uha uha, nu skal du tænke på at hvis han skal have en 9800GX2, så skal der dælen i det os være en god PSU... Jeg vil sige at med vandkøling vil en 750 Corsair HX750 være god :D En 600W ville være for lidt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobtc


    Uha uha, nu skal du tænke på at hvis han skal have en 9800GX2, så skal der dælen i det os være en god PSU... Jeg vil sige at med vandkøling vil en 750 Corsair HX750 være god :D En 600W ville være for lidt.


    9800GX2 bruger lige under 200W
    det er jo ikke spor slemt. Man vil faktisk kunne nøjes med en 450W psu hvis man ikke OC. men 550-600W vil jeg anbefale.

  • [/quote]
    9800GX2 bruger lige under 200W
    det er jo ikke spor slemt. Man vil faktisk kunne nøjes med en 450W psu hvis man ikke OC. men 550-600W vil jeg anbefale.[/quote]


    Sikker på det? :O
    Har nu hørt de skulle være foholdsvis svære at trække...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    9800GX2 bruger lige under 200W
    det er jo ikke spor slemt. Man vil faktisk kunne nøjes med en 450W psu hvis man ikke OC. men 550-600W vil jeg anbefale.


    Sikker på det? :O
    Har nu hørt de skulle være foholdsvis svære at trække...[/quote]

  • 200w ER meget som sådan....et totalt system af normal størrelse bruger ca 350w totalt set under brug...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    200w ER meget som sådan....et totalt system af normal størrelse bruger ca 350w totalt set under brug...


    ar passer det nu også ?
    mit system bruger under video encodning omkring 260W
    Pentium 930D oc
    p35 MB
    2x dvd drev
    4x t166 samsung HDD
    1x raptor HDD
    1x 7900GS grafikkort
    4 stænger ram
    og der til 20-30W til mit kølesystem.


    der til kommer så alskens usb hubs skærm osv.


  • du har en gammel presshot ikke sandt, de bruger meget mere strøm pr default end et c2d system...og i ocet tilstand bliver det jo endnu værre....så ja de 350w slår i 90% af folks systemer fint til.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Gennerelt er PSU Watt totalt overrated.
    Han ska kun bruge mere end 600W hvis han ahr tænkt sig at køre en vold clocket Quad og Quad-SLI med 500 harddiske.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nano
    Gennerelt er PSU Watt totalt overrated.
    Han ska kun bruge mere end 600W hvis han ahr tænkt sig at køre en vold clocket Quad og Quad-SLI med 500 harddiske.


    True, men det kommer også an på hvor mange ampere der er på hver linie.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    du har en gammel presshot ikke sandt, de bruger meget mere strøm pr default end et c2d system...og i ocet tilstand bliver det jo endnu værre....så ja de 350w slår i 90% af folks systemer fint til.....


    Det er en presler men stadig en mini kogeplade på 95W før OC. en C2D bruger 65W hvis det er en økonomi model og 130W hvis det er en extreme.