VARM laptop...

  • Hej hej


    Jeg skiftede kølepastaen på min med AS5, derefter intallerede jeg et program til at undervolte cpu, min fik 0,350v mere end du skulle bruge for at køre ved samme hastighed som før, den gik fra 75 grader i load til omkring 56grader! dvs i idle kører blæseren ikke mere.


    Programmet jeg brugte hedder NHC men kan ikke huske hvad det står for.


    edit.
    Fandt det, Notebook hardware control hedder det! rigtig godt program!
    http://www.pbus-167.com/


    mvh


    Grau

  • Oki....
    Som den retard jeg er, vil jeg gerne vide om jeg kan fucke noget up, hvis jeg instalere det program du anbefaler?. og jeg tænker på at jeg egentlig ikke har renset blæseren i snart 2 år.....Nogle gode råd om hvordan jeg gør dette?...sådan noget med kølepasta o.s.v.aner jeg absolut intet om..ja..ved det....er noget af et problembarn :O

  • Tror absolut det bedste ville være at lige blæse blæseren ren med lidt trykluft (Husk at holde fast i blæseren mens du gør det, ellers kan den gå i stykker!) det vil nok hjælpe en del.


    Programmet som jeg linker til er til at skrue ned for spændningen, men hvis du ikke er så meget inde i Overclocking er det ikke noget jeg anbefale!


    /Grau

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grauballemanden
    Tror absolut det bedste ville være at lige blæse blæseren ren med lidt trykluft (Husk at holde fast i blæseren mens du gør det, ellers kan den gå i stykker!) det vil nok hjælpe en del.


    Programmet som jeg linker til er til at skrue ned for spændningen, men hvis du ikke er så meget inde i Overclocking er det ikke noget jeg anbefale!


    /Grau


    Kørte du så othos test for at teste om den var stabil. For et eller andet må du vel ha gjort for at se hvor langt du ku gå ned :))


    Mvh Mads :T

  • Har samme problem med min M5N.. Men det er pga kontruktionen, så den er der ikke noget at gøre med..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Varm laptop må være ordet for alle dem som belaster cpu i deres laptop, synes nu ikke dit tilfælde er særligt slemt sammenlignet med hvad jeg kommer frem til efter et par minutters stress test med eksempelvis Orthos, som du kan se på screenshottet er min cpu ca. 93 celcius og det er i undervoltet tilstand!!!, det hænder at den rammer 95 celcius, men ok jeg er selv uden om det, dette er et eksempel på hvad man får når man køber Zepto! glimrende latop til meget undtagen VARME! :finger:


    det med kølepasta lyder spændende, har bare ikke så meget rutine i det længere, bør man bruge særlig kølepasta til bærbare?


    VH

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • Sjovt du nævner køler, jeg går ud fra du mener sådan en ekstern en af slagsen med 3 ekstra blæsere som så køler computeren ned vha strøm fra usb porten, jo sådan en har jeg :) og kan ikke leve uden, tænk på at orthos kun belaster cpu, og ikke GFX sammelignet med et spil der belaster begge dele og derfor mere varme, min zepto lukker simpelthen ned hvis jeg gamer uden min eksterne køler :)

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    oBiWaN har du bærbar ikke en køler :)
    min bærbar med en T5600 (1.83GHz Merom) bliver aldrig selv med flere timers Orthos over 65C
    jeg har også undervoltet min cpu med NHC til at den køre 0.95V på alle multipliere.


    Synes godt nok 0.95 volt er lige i underkanten på de høje multipliere, oplever du ikke et stort fald i perfomance, eksempelvis i benchmark? jeg kører 0.9 volt i SLFM vedt 800 mhz opelver selv at hastigheden falder hvis jeg går længere ned i volt end på nuværende tidspunkt 1,225 volt

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af oBiWaN
    Sjovt du nævner køler, jeg går ud fra du mener sådan en ekstern en af slagsen med 3 ekstra blæsere som så køler computeren ned vha strøm fra usb porten, jo sådan en har jeg :) og kan ikke leve uden, tænk på at orthos kun belaster cpu, og ikke GFX sammelignet med et spil der belaster begge dele og derfor mere varme, min zepto lukker simpelthen ned hvis jeg gamer uden min eksterne køler :)


    Nej jeg mente faktisk sådan en inden i :)
    min køler i min bærbar køler både cpu, gpu (Geforce 7400) og chipset med heatpipes


    edit:
    til det med fald i performance har jeg ikke oplevet, og jeg spiller næsten ikke på min bærbar, det har jeg min signatur maskine til.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af oBiWaN
    Sjovt du nævner køler, jeg går ud fra du mener sådan en ekstern en af slagsen med 3 ekstra blæsere som så køler computeren ned vha strøm fra usb porten, jo sådan en har jeg :) og kan ikke leve uden, tænk på at orthos kun belaster cpu, og ikke GFX sammelignet med et spil der belaster begge dele og derfor mere varme, min zepto lukker simpelthen ned hvis jeg gamer uden min eksterne køler :)


    Hvad for en ekstern køler har du og hvor har du købt den??