Ny computer (Grafisk arbejde og spil)

  • Hej derude!


    Jeg købte for ca. 1 år siden en ny computer, samlede skidtet og regnede med den var fremtidssikret. I den tid begik jeg mig ikke på det at fremstille grafisk design osv. Men er siden da blevet introduceret til bl.a. AE (After effects). Computeren trækker Crysis spilbart på næsten højeste settings, men trækker AE rimelig sløvt. Jeg har researchet lidt på det, og kommet frem til at det evt. Kunne skyldes ram mangel, forkert opsætning af harddiske osv.


    Mine specs lyder nu:


    Ram: 2x1 G.skill
    CPU: Intel E6600
    Gfx: Geforce 8800 GTS
    Lyd: Creative X-Fi
    HD: 160 gb seagate, 40 gb maxtor
    Bundkort: Asus P5B


    Nu kommer så mit endelige spørgsmål:
    Hvis jeg nu overvejer en ny computer, og den skal kunne klare både spil i fremtiden, og tunge grafiske programmer, hvad ville dit foreslag så være? jeg har ca. 20k til rådighed.


    Kan det evt. betale sig at anskaffe sig et ageia physx kort?


    Kan noget af mit nuværende hardware genanvendes?


    Hvilket styresystem bør jeg gå efter for bedst mulig performance? windows - xp/vista?


    Kom gerne med tips og tricks om hvordan jeg skal opsætte min computer og evt. harddiske for at få optimal ydelse af store programmer og spil


    På forhånd tak.


    qozar.

    Asus P5B Mobo
    E6600 Conroe 2.4Ghz @ Zalman CNPS 9700
    Asus 8800GTS
    2 x 2gb Dual DDR2-800 ram
    Antec P180B /w 3x120mm blæsere
    OCZ 600 WATT

    Rettet 2 gange, sidst af qozar ().


  • Tror ikke du behøver skifte det hele. Men det kan være et cpu skift til en Q6600 kan gøre det. Jeg tror helt sikkert det vil hjælpe på dit grafiske arb. Ud med E6600 og ind med dens quadbror. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Nu ved jeg ikke jeg ikke meget om de nye teknologier, men i fremtiden vil spil osv jo også kræve meget af en computer. Jeg ville egentligt gerne have evt. et bundkort der understøtter sli, og evt. skifte, ja hele computeren ud med noget med flere opgraderingsmuligheder, så jeg på den måde er mere fremtidssikret. Desuden tror jeg ikke at quadcore'en kan udrette de helt store mirakler helt for sig selv, da jeg har hørt lidt om at jo flere ram, jo bedre osv. Men tak for svaret! - nogle der kunne komme med et evt. build eller muligheder til den lidt uvidende?


    på forhånd tak.


    qozar.

    Asus P5B Mobo
    E6600 Conroe 2.4Ghz @ Zalman CNPS 9700
    Asus 8800GTS
    2 x 2gb Dual DDR2-800 ram
    Antec P180B /w 3x120mm blæsere
    OCZ 600 WATT