Indlæg af qozar

    Nu ved jeg ikke jeg ikke meget om de nye teknologier, men i fremtiden vil spil osv jo også kræve meget af en computer. Jeg ville egentligt gerne have evt. et bundkort der understøtter sli, og evt. skifte, ja hele computeren ud med noget med flere opgraderingsmuligheder, så jeg på den måde er mere fremtidssikret. Desuden tror jeg ikke at quadcore'en kan udrette de helt store mirakler helt for sig selv, da jeg har hørt lidt om at jo flere ram, jo bedre osv. Men tak for svaret! - nogle der kunne komme med et evt. build eller muligheder til den lidt uvidende?


    på forhånd tak.


    qozar.

    Hej derude!


    Jeg købte for ca. 1 år siden en ny computer, samlede skidtet og regnede med den var fremtidssikret. I den tid begik jeg mig ikke på det at fremstille grafisk design osv. Men er siden da blevet introduceret til bl.a. AE (After effects). Computeren trækker Crysis spilbart på næsten højeste settings, men trækker AE rimelig sløvt. Jeg har researchet lidt på det, og kommet frem til at det evt. Kunne skyldes ram mangel, forkert opsætning af harddiske osv.


    Mine specs lyder nu:


    Ram: 2x1 G.skill
    CPU: Intel E6600
    Gfx: Geforce 8800 GTS
    Lyd: Creative X-Fi
    HD: 160 gb seagate, 40 gb maxtor
    Bundkort: Asus P5B


    Nu kommer så mit endelige spørgsmål:
    Hvis jeg nu overvejer en ny computer, og den skal kunne klare både spil i fremtiden, og tunge grafiske programmer, hvad ville dit foreslag så være? jeg har ca. 20k til rådighed.


    Kan det evt. betale sig at anskaffe sig et ageia physx kort?


    Kan noget af mit nuværende hardware genanvendes?


    Hvilket styresystem bør jeg gå efter for bedst mulig performance? windows - xp/vista?


    Kom gerne med tips og tricks om hvordan jeg skal opsætte min computer og evt. harddiske for at få optimal ydelse af store programmer og spil


    På forhånd tak.


    qozar.

    Hej, jeg leder efter et singleplayer spil, som skal indebære en god grafik, plus en god handling. Jeg har allerede surfet rundt på diverse sider, men det er jo lidt svært at vælge spil udfra spil titler og den korte beskrivelse. Er der nogen af jer der kan anbefale mig et spil, med både god grafik og en god historie, så ville det være super!


    qozar

    Mit 8800GTS kort bliver max 76 grader varmt, men jeg har så til gengæld også et meget godt airflow, og meget plads til de forskellige komponenter, og det er overclocket til max ;)

    Hej, her den anden dag fik jeg bestilt en zalman9700 led hjem, og det så da også fint ud indtil den var monteret og alt var som det sku være, lige inden jeg starter computeren, prøver jeg så lige at dreje blæseren rundt, men den sidder fast! det er så resulteret i at jeg har en defekt blæser, men selve køle elementet køler faktisk bedre en min gamle CPU køler. jeg vil så høre om der er nogen der har experimenteret lidt med at montere en anden blæser på ? og hvilken? - jeg føler mig bare lidt usikker med at køre uden blæser på det store køleelement!


    qozar

    Jeg har et sæt Dual channel Gskill 2x1gb pc6400 med timings: 5 - 5 - 5 - 15
    jeg har lige sat alt i bios til standard da jeg begyndte at få blå skærm engang imellem hvorefter den genstarter uden jeg nåede at se hvad der stod


    plat4m, har du OC'et din CPU? og hvad er idle temp på din E6600? jeg har købt samme blæser som du har kan jeg se ;)

    Super link, skal jeg lige læse igennem når jeg kommer hjem fra session. Det skal lige siges at jeg har købt mig en Zalman 9700 cpu køler, og håber på at få den hjem enten i morgen, eller senest overmorgen. Nogen der kan give mig noget feedback på denne køler? - alt efter hvad jeg har hørt skulle den være udemærket til dets formål. ang. ram, er det muligt at få køling til disse? - og har det overhovedet noget at sige om de bliver meget varme? og er det normalt at ens bundkort bliver 50+ grader? Mit asus 8800GTS grafikkort ligger også på 66 grader idle, er det normalt? som sagt tidligere har jeg et antec kabinet med 3 120mm blæsere, så airflowet skulle intet fejle. Nogen der ligger inde med en billed guide til det nyeste bios til et P5B bundkort? - det ville glæde mig rigtigt meget, da jeg virkelig har brug for noget mere information og eventuelt komme længere ind i hvordan det hele fungere.


    tak.

    kan du beskrive noget mere omkring den der divider? - hvordan/hvor?
    En ting mere, mine 1x2gb dual channel Gskill ram er pc6400 men i bios skriver den pc4300, hvordan kan det være?

    Syntes ikke rigtigt der er nogen der hjælper mig med troubleshooting på mine probs her? - vil jeg virkelig være glad for hvis i gad ;)


    Kan det være noget med mine ram at gøre ?
    og hvad mener ciric med dette?

    Quote

    Hvilke ram bruger du? Det kan sagtens være dem som stopper dig.
    Du kan evt. prøve at bruge en divider.


    tak

    skriver lige min setup så alle er klar over den:


    Intel core2duo E6600 @ 2.4GHz
    Intel P5B bundkort
    Asus 8800GTS
    2x1GB Gskill ram (dual channel)
    160GB Seagate harddisk.
    PSU: OCZ GameXStream / 600W~700W~850W / SLI™-Ready / Active PFC
    @ Windows XP pro



    burde der være noget af hardwaren som skulle blokere for overclocking? vi snakker jo kun 400 mhz overclocked?


    Quote

    lige en anden ting har du slået hyperpaht 3 fra, inde under chipset

    hvad er det? og hvor slår man det fra henne?

    Så vel gik det heller ikke, nu kom det første problem!


    Hvis jeg OC'er den mere end 318x9 så gider compen ikke at boote.
    Den genstarter og starter op igen, men der sker intet, skærmen bliver bare ved med at stå standby, så skal man lade computeren stå og hvile efter man har slukket den på strømforsyningen, og så tænde, så siger den overclocking failed, og så kan du ændre indstillingerne i bios igen. hvad er det der sker?

    Jeg har et antec kabinet med 3 120mm blæsere, så ja, der er rigeligt med airflow ;) - jeg er kommet op på 2842,32 mhz, og det stiger stille og roligt, sååh, tror pt godt jeg kan nå de 3ghz uden at rende i problemer ! tak for hjælpen gutter.

    Jeg er kommet frem til følgende resultat efter 6 minutters stress test:


    CPU #0: Temerature Readings
    Tjunktion: 85C
    Core #0 55C
    Core #1 53C


    Lyder det som det skal eller er det for varmt? der kommer ingen fejl i orthos, og temperaturene ser ikke ud til at stige da de har stået på 55C og 53 siden start af testen.

    Hey, jeg ville bare lige høre hvor meget man kan tillade sig at overclocke sin E6600 på box køler? - jeg køre pt ~49-51C full load, og 43 idle, er det for meget? Link til CPU-Z for alle specs Klik her

    Nu ved jeg ikke lige hvad du vil have mig til at sige om de 2 ting, men prøver lige at være lidt mere specifik;


    Bundkort: Asus P5B (P956 express chipset, LGA775)
    Ram: Gskill dual channel 2x1024ddr2 (F2-6400CL5D-2GBNQ 1.8~2.0V)


    mere info? så skriv ;)

    Hey, jeg har lige købt dele hjem, så jeg kunne bygge min egen computer, følgende er mine specs:


    Intel core2duo E6600 @ 2.4GHz
    Intel P5B bundkort
    Asus 8800GTS
    2x1GB Gskill ram
    160GB Seagate harddisk.
    @ Windows XP pro



    Mit problem er så, at hvis jeg overclocker min processor, så starter computeren ikke, og det man skal gøre for at starte den igen, er at fjerne den ene af ram'ende og starte compen, og så slukke og sætte den i igen.
    mens vi er igang her, så vil jeg lige høre om der findes nogen tools til at overclocke med, og evt. guides. Jeg har nemlig allerede søgt en masse, da jeg godt kunne tænke mig at finde ud af noget mere med overclocking, da det kunne være sjovt at se hvad mit system kunne holde til.


    På Forhånd tak.