Hej jeg stor noob når det kommer til at oc grafikkort så jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Jeg har prøvet at bruge et program der hedder rivatuner til at oc mit 7900gs. Jeg kan bare ikke hæve "core clock" særlig meget før kortet begynder at opføre sig underligt i spil. Mit kort kommer ikke meget over de 70 grader så det er vel ikke temperaturen der er noget galt med. Jeg har læst noget med at man kan hæve spændingen til 1.24v for at få kortet til at køre mere stabilt, kan det passe? isåfald hvordan hæver man så spændingen?
OC af 7900gs
-
-
Hvor højt sætter du core?
Mit kan uden problemer 620/1720 uden mod's og de fleste 7900GS burde ramme 600/1600 -
Core er på 580. hvilket program har du brugt til at overclocke dit kort med? rivatuner vil ikke tilade mere end 990 på memory clock.
-
Sætter du ram til 990? For så er det derfor den er FUBAR i spil.
990 svare til 1980MHz, da Rivatuner viser den alm. clock frekvens og ikke DDR.Og jeg bruger Rivatuner det er IMO det bedste
-
ok tak for hjælpen, kan ikke komme højere end 560/1425 men det er stadig bedre end før
-
Køb noget ledene lak og giv den vmod. Mener den har samme PCB som 7900 GTO
-
Puha det skal jeg altså også havde gjort, det er bare aldrig blevet til noget, det er så besværligt når vandet nu engang er installeret
-
Hejsa
har selv prøvet med atitool, men kunne ikke rigtig få noget ud af det, men mit skulle være oc fra fabrikken, men mit ser ud til at køre 590/720 det er sku ikke meget i forehåld til jeres
-
Mit kort kommer heller ikke meget højere på core. 614Mhz præcis, 620Mhz og det bliver ustabilt.
Men rammene er på 1600, mest fordi at nVidias kontrolpanel ikke går højere.Under fuld load ligger det på 50C og omkring 35C idle.
-
vgpumod det, det har jeg lige gjort ved mit, køre nu 720/1720!
-
Oprindeligt indlæg af Brumbassen
Hejsahar selv prøvet med atitool, men kunne ikke rigtig få noget ud af det, men mit skulle være oc fra fabrikken, men mit ser ud til at køre 590/720 det er sku ikke meget i forehåld til jeres
Smid blæseren på max via rivatuner.
hvad er load temp ?
Ikke OC mem førstQuoteOprindeligt indlæg af Braindead
Mit kort kommer heller ikke meget højere på core. 614Mhz præcis, 620Mhz og det bliver ustabilt.
Men rammene er på 1600, mest fordi at nVidias kontrolpanel ikke går højere.Under fuld load ligger det på 50C og omkring 35C idle.
Det fixer vi da bare
-
Eh?