Tror lige jeg skal af med noget af overtrykket inden jeg tager på uanmeldt besøg hos en bekendt i aften.
Jeg haaader bare når folk man kender skylder en penge.
Hvis det er en man kender godt og personen altid overholder sine aftaler, så har jeg sgu ikke noget imod det.. men det her slår sgu alt..
Jeg solgte et keyboard og en køler til en god bekendt.. jeg ville faktisk gå så vidt at kalde ham en ven. 300 kr.. ikke en bondegård.. men stadig penge.
Han havde ikke pengene med det samme så vi aftalte at jeg kunne få pengene til den første, som var en uge senere. Da vi snakkede sammen et par gange om ugen så jeg det ikke som et problem.
Da vi nåede til den første var jeg selvfølgelig klar på at få mine penge.. men hov.. han var ikke online i et par dage. Nå ja tænkte jeg.. det kan jo ske at man lige tager en pause fra nettet.
Så begyndte det underlige at ske.. når jeg skrev beskeder til ham, så røg han af internettet et par sekunder efter jeg havde skrevet til ham... både på MSN, ICQ og efter lidt søgen også på IRC.
Et par uger senere får en af mine gode venner fat på ham (ved at skrive et andet navn på IRC).. og der kommer så en forklaring om at han har været til lan i 14 dage (tjoeh.. har godt hørt om de der 14 dages lan partys..) Men.. han bliver ved med ikke at svare på mine beskeder og "hopper af" så snart jeg kommer på.
Mine beskeder bliver ved med at dumpe ind hos ham.. indtil jeg en dag får en lys ide.. Nu har jeg efterhånden "skræmt" ham af internettet.. hvorfor så ikke også få ham til at "frygte" gæster hos ham selv..
Så jeg skriver at jeg engentlig ikke har lyst.. men næste skridt må blive at tage på "hjemmebesøg".
Så skete der sgu noget uventet.. jeg fik svar mindre end ½ time senere, om at nu skulle jeg lige tage at slappe lidt af. Han havde haft en del problemer og at hans far var kommet på hospitalet og at der var en kammerat der boede hos ham og jeg ved ikke hvad..
Men der ville altså komme en check (ja hvem bruger sådan nogle mere?) til mig senest onsdag med posten.
Nå.. onsdag kom, men ingen check med posten.. som ventet. Så jeg venter lidt på IRC og får fat på ham op ad eftermiddagen.. Jamen jo.. han skulle op til sin far senere, så ville han smide "checken" forbi".. men ingen besøg til mig den dag.
Her til middag vil jeg så skrive en ny besked omkring pengene på IRC.. men hov.. gæt hvem der er bannet fra kanalen.. nemlig mig.. Meeen.. med lidt fixfaxerier fandt jeg hans auth navn.. så den ban holder ikke.
Nu har jeg så bestemt mig for et lille "besøg på adressen" senere.
Mit spørgsmål er så..
Kære Brevkasse.. hvilket størrelse bat skal jeg tage med? (aj.. joker bare)