Raid eller 10K disk

  • til det en 10 eller 15K disk. Raid er hurtigere til data overførsel men ikke til programafvikling da søgetiden er for langsom.
    Skal du rigtigt hygge dig så køb en UW320 SCSI controler og en hjernedød hurtig disk. Raptor er relativt dyr i forhold til sin hastighed når du sammenligner med SCSI diske.

  • 1. det er en dum ide at smide windows og spil på samme harddisk....det vil kun give dårligere ydelse.


    2. du kan da køre raid hvis dine 3 nuværende diske er af samme størrelse (kan du også alligevel, men
    vil koste noget plads)


    3. hvorfor 3 brændere? - lidt OT


    4. hold dine spil på 1 hdd og windows for sig selv...en 36 gb raptor til windows er rigeligt....og skal man ud og investere i scsi controllere og diske bliver det da meget dyrere end 1 raptor....evt kan du købe en ekstern hdd box og smide den ældste af dine nuværende i den, og så købe en WD**00KS eller samsung spinpoint på det antal gb du har brug for i pcen til dine spil...det er ihvertfald umiddelbart bedste valg, hvis der ikke er plads eller stik til 2 hdd nu.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tror jeg har plads nok til det meste.
    vil ikke lave raid på de diske jeg har nu da der ligger for meget lort på som jeg ikke vil undvære.
    også derfor jeg ville lave en dedikeret disk til windows og spil ,men ka selvfølgelig godt se at det ville være smartest at lave en til windows og en til games, men så kan jeg vidst heller ik proppe mere i, og vil ikke igang med at købe controllere til den.




    3. hvorfor 3 brændere? - lidt OT = Fordi jeg kan :)