mange tak for svarende alle sammen. må se og få rodet lidt med det:P

Cpu voltage ?
-
-
lige en sidste ting
jeg er gået fra en std clock på 2,133 Mhz til 3,200 Mhz. nu har jeg en Fsb på 400 og den kan ikke boote på windows men en Fsb over 400. mine temps er helt fine ligger i load på 35c. er der så noget i vejen for at give den mere volt så jeg kan hæve min Fsb?
-
Det ville jeg ikke mene er et problem. 35C load er sku meget godt.
Kan også være du skal hæve spændingen til chipsettet en anelse. -
Oprindeligt indlæg af neiro
Det ville jeg ikke mene er et problem. 35C load er sku meget godt.
Kan også være du skal hæve spændingen til chipsettet en anelse.okay super. kan det passe at mit chipset er omtalt "fsb" inde i mine volt settings?
-
hmm har ligge kigget i bios self hedder det ikke fsb
men hvis jeg skal over volte cpuen er det så cpu core eller cpu fsb der skal have flere volt. og det med chipset kunne det i mit tilfælde hedde Nforce spp eller Nforce Mcp ?
-
nforce ssp ved jeg ikke hvad er, men mcp er så vidt jeg husker chipsettet. Men vent lige til en med et 680 svarer - svan evt.
Jeg har ikke haft nforce siden northwood ...cpu volt er til din cpu. op til 1.5v kan den tåle ved fornuftig køling - nogle har givet dem over 1.6, men sites som tomshardware er ikke sikre på de kan holde til det i længden.
cpu fsb kunne vel godt være chipset. Mit p35 bundkort har en fsb og en chipset volt, og jeg har givet begge +0.1vmen som sagt - vent til svan eller andre med nforce erfaring svarer - eller læs i manualen. Står der faktisk ofte.
-
Oprindeligt indlæg af neiro
nforce ssp ved jeg ikke hvad er, men mcp er så vidt jeg husker chipsettet. Men vent lige til en med et 680 svarer - svan evt.
Jeg har ikke haft nforce siden northwood ...cpu volt er til din cpu. op til 1.5v kan den tåle ved fornuftig køling - nogle har givet dem over 1.6, men sites som tomshardware er ikke sikre på de kan holde til det i længden.
cpu fsb kunne vel godt være chipset. Mit p35 bundkort har en fsb og en chipset volt, og jeg har givet begge +0.1vmen som sagt - vent til svan eller andre med nforce erfaring svarer - eller læs i manualen. Står der faktisk ofte.
okay mange tak. det lyder meget fornuftigt. kunne håbe en tweaker med 680 ville kigge forbi
-
hvordan ser du hvad max temp er..for de programmer der følger med er ofte ikke gode til at måle.....kør en gang orthos (gratis) og mål med programmet coretemp (gratis)
-
Oprindeligt indlæg af Fragman
hvordan ser du hvad max temp er..for de programmer der følger med er ofte ikke gode til at måle.....kør en gang orthos (gratis) og mål med programmet coretemp (gratis)bruger begge dele:D
-
Brug tat istedet - coretemp crasher jo hele tiden.
-
hmm har ellers altid brugt coretemp... har ikke fejlet noget endnu?
-
på de 3 maskiner jeg har brugt det har det altid gået ned efter cirka 10 sekunder. og min egen har jeg geninstalleret en del gange det sidste år - altid med samme resultat. tat virker derimond altid, og de viser samme temps
-
okay det kunne være man lige skulle give det en chance