Støjsvag cpu-køler

• Hejsa.

Jeg søger en støjsvag cpukøler til min athlon 64 3400+ socket 754.
    I øjeblikket sidder der en stock-køler på den. Den er larmer egentligt ikke så meget endda. Først når cpuen bliver varm (ved spil eller andet krævende) begynder den at larme.
    Jeg vil høre om noget af jer har nogle forslag til en (gerne billig).
    Jeg har selv haft set på en Thermaltake TMG A1 CL-P0371, da den er ret billig og samtidig vender sådan at den varme luft bliver sendt ud af kabinettet.
    Jeg ved bare ikke om den passer, da den kommer med et 4-pin stik og kører med PWM. stikket på mit bundkort er kun 3-pins og det har ikke PWM. Kan køleren sættes til alligevel og er den i det hele taget god/stille?
    Håber I kan hjælpe mig med mine mange spørgsmål.
    hilsen Lauge

PC: Gammelt bras og gøgl, der i det mindste er lydløst.

Rettet 2 gange, sidst af lauge ().

• et pwm stik kan også køre på 3 ben, da vil den bare køre fuld hammer hele tiden.

anyway, køb en gammel brugt scythe ninja med scythe blæser til - sæt den til 7v og du har en meget støjsvag blæser til 1-200kr
    Det er ikke den bedste på markedet, men den har så vidt jeg husker mulighed for at kunne tilsluttes den gamle athlon sokkel du kører med.

Edit: Tænker på den her: http://www.scythe-usa.com/product/cpu/026/scnj1100p.html

Havde sådan en før jeg opgraderede til en TR120 (meget bedre, meget meget dyere) og den var ret støjsvag. De scythe blæsere er på højde med silverstone fn122 og arctic fan 12

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

• Hvis du skal ha nye blæsere, så snup nogen zalman ZM3 hvis det er 120mm, de er tæt på de bedste der er, men til en langt lavere pris ;)

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• til neiro:
    Den køler ser godt nok lækker ud. den er faktisk ikke engang så dyr fra ny, men jeg ved ikke om der er plads i mit kabinet. den ser STOR ud og jeg synes ikke der er så langt over til mine RAM. tak for svaret

Til teko:
    Der er godt nok kun en 92 mm blæser i mit kabinet, men jeg tror også at den står overfor en udskiftning. jeg vil ihvertfald overveje en zalman zm f2 til den. Er de (ZM3 og ZM f2) meget støjsvage? tak skal du have.

• Jeg har nu været i gang med lineal og hele moletjavsen. Jeg tror simpelthen ikke den scythe ninja kan være i kabinettet. Der er problemer med mine ram, der er for tæt på, og jeg er i tvivl om den kan være der i højden.
    Er der nogen der har andre bud? eventuelt noget mindre???

• en freezer pro evt? fylder ikke så meget, og er også relativt billig.
    Edit: link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308500

ps. på mit amd bundkort måtte jeg afmontere en af blæserne på min ninja for at komme til rammene, men den kunne være der. Den passer dog ikke alle steder, da den er næsten 12cm bred og lang, og næsten 15 høj

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

• har godt set på den freezer pro. men jeg ville gerne have den skød den varme luft ud af kabinettet og så vidt jeg kan se kan den her kun vende lodret op eller ned på mit mobo. tak for hjælpen alligevel