lidt hjælp tak til oc

• Jeg er total newbie når det kommer til oc men har prøvet mig lidt frem .

Jeg har en q6600 G0 der kører 3ghz på 1333 mhz fsb har givet den lidt extra volt har en thermal xtreme 120 køler på den , siger 15 grader pr core + de 15 grader den viser forkert i speedfan.

Mit spørgsmål er hvad kan min ram holde til det er Gskill 2*1gb ddr2 4200 , når jeg kører sisoft sandra siger den mine ram kører ddr2 5300 men kan de følge min cpu op til 3.4 3.6 .

Og hvordan oc jeg mine ram med volt og alt det der for at nå den fart..

håber der er en der gider hjælpe

• Du kan sætte dine ram til unlinked i bios hvis dit board kan det. så kan du oc lige så tosset i vil på cpu'en uden at rammene følger trop.
    Du kan ændre timmingerne på rammene og give rammen lidt mere at leve af det gør du også inde bios.
    Hvilket bundkort har du??

Oprindeligt indlæg af SpacedOut
    Gigabyte 965-dq6

Ikke lige det bundbræt jeg kender mest til desvære :crazyeyes:
    Men kig i bios og se om du kan finde nogle ram instillingere hvor du kan sætte rammene til enten linked eller unlinked :D

• Kan ikke rigtig finde det ser ud til de ram bare vil med op ligemeget hvad jeg slår fra og til så måske bedste at bestille nogle ddr2 6400 men prøver nok at se hvor langt de her vil gå

Min multiplier står på 9*333 hvad ville det hjælpe at sætte den på 8 multi og højere fsb .bundkortet og bios her

• du kan være heldig, men tror ikke du skal regne med de vil ret meget længere.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• har sat cpu op til 9*360 3.2 nu rammene kører 720 . sisoft sandra siger 6000 mb på rammene og kalder dem pc 5700 de følger stadig med .

hvad kan der ske hvis jeg bliver ved, kan rammene blive ørelagt har mærket på dem og de er kolde på de køler skjold

• kør memtest på dem for at se om de laver fejl..mit gæt er at de gør..det betyder at cpuen skal sende samme data flere gange...og din øgede hastighed vil du så ikke få noget ud af....men ellers er det eneste problem at den vil genstarte, og sandsyneligvis vil du kunne forkorte deres levetid..men med sådanne ram så er de vel på deres sidste tid alligevel.....køb dog nogle nye , de har aldrig været billigere.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.