Info om Canon EOS 450D (også med billeder)

  • Nej jeg har også kigget exif efter og kan heller ikke finde noget.


    Grunden til jeg spurgte er fordi at de første billeder der blev lagt op på Dpreview var med NR off, men der må vel findes en exif viewer som kan fortælle det.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Nej jeg har også kigget exif efter og kan heller ikke finde noget.


    Grunden til jeg spurgte er fordi at de første billeder der blev lagt op på Dpreview var med NR off, men der må vel findes en exif viewer som kan fortælle det.



    Har også været ved at kigge kameraets menu igennem og heller ikke der har jeg fundet noget om NR. Har 450D overhovedet NR?

  • Ligger formodenligt i custom funktionerne. I skal dreje den over på en af de creative modes. av, tv, m


    Så ser menuen nok lidt anderledes ud.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Ligger formodenligt i custom funktionerne. I skal dreje den over på en af de creative modes. av, tv, m


    Så ser menuen nok lidt anderledes ud.


    Det mener jeg også at jeg prøvede. Men chekker lige når jeg kommer hjem igen.

  • I menuen under brugerdefinerede funktioner


    C.Fn-3 Støjreduktion ved lang eksponering
    C.Fn-4 Støjreduktion ved høj ISO-følsomhed
    _________________________________________________________________________
    Hmm når nu man har været så "dygtig" at når man kigger igennem Kameraets søgeokular, så sidder der et MEGET lille hår over de 9 AF punkter, men det kommer ikke med på billederne, Kan man fjerne det ??


    Mvh Merling :roller:


  • Måske...


    Rens først og fremmest det du kigger igennem. Kan nemt være det sider lige der hvor du kigger ind. En vatpind kan gøre meget ved det.


    Der udover så rens dit objektiv i begge ender da du jo ser ud igennem objektivet kan det også være her håret sidder.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Merling
    _WHAT_


    Jeg syntes ikke det hjælper :( Hvem renser sådan noget ??


    Merling


    CAV

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Jeg mener det er 600 kr. en rens koster.. Så ja det er pænt dyrt.


    De er vist de eneste der tager ansvar hvis de smadre dit kamera imens de renser det.. Det gør de fleste fotohandlere jeg kender til ihvertfald ikke.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Hvis det er under 14 dage er jeg næsten sikker på de vil ordne det under garanti/fortrydelsesretten.


    Jeg modtog mit kamera med en del støv på sensoren og fik CAV til at rense det gratis på den 14. dag


    Men håret sidder sandsynligvis enten på spejlet eller oppe under matskiven, men pas på med at rode rundt oppe ved matskiven, den er ret "Sprød" og skrøbelig, men hvis du ikke kan se håret på dine billeder kan det da næsten være ligemeget :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Merling
    Nogen der har erfaring med den der blæse bold man kan købe ??


    Mvh Merling


    Den kan du bruge på spejl og evt. chip. Men hvis du ser det i søgeren er det ikke på chippen problemet er.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Nå gutter, nu må i sgu hjælpe mig.. Jeg sidder med et Canon PowerShot A700, som jeg synes egentlig gør det udemærket, dog er der meget støj på mørke billeder. Jeg vil gerne skifte til et DSLR, men hvilket skal det være? Det skal bruges til feriebilleder og sådan lidt hobby.


    Har kigget på følgende:


    Nikon D40:
    For:
    - Billigt
    - God ergonomi
    - Udmærket kvalitet til pengene ift. et kompaktkamera


    Imod:
    - Kit objektivet giver ikke gode billeder
    - Objektiver skal have AF-S for at tage gode billeder
    - Mindre LCD


    Canon 400D:
    For:
    - Billigt (Ift. 450D)
    - Forholdvis fornuftig kit-objektiv
    - Mange features/billedkvalitet ift. Nikon D40


    Imod:
    - Middelmådig ergonomi
    - Lidt plastikagtigt
    - Mindre LCD


    Canon 450D:
    For:
    - LiveView
    - Stor LCD
    - Bedre søger
    - Godt objektiv med IS
    - SD kort
    - Bedre ergonomi end 400D


    Imod:
    - Prisen
    - Plastik mount til objektivet? Kan i bekræfte dette? Har læst mig til at det ikke skulle være særligt godt..


    Er de ca. 1500kr. EKSTRA givet godt ud når vi snakker 400D vs. 450D?
    Hvis man nu køber et Nikon D40, så er der jo forholdvist langt, prismæssigt mellem det og et 450D. Vil det kunne betale sig at smide omkring 3000kr. for et AF-S objektiv til D40 fremfor et "standard" 450D kit?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet 3 gange, sidst af Exxon ().

  • Prøvet og være ude og holde ved andre som fx Sony A200 ? ..... Er ihvertfald super glad for mit og syntes man holder betydeligt bedre på det end fx 400D hvilket var en af de største grunde til og vælge det. Gav 3999 kr for A200 + 18-70mm og så købte jeg et Tamron 55-200 til omkring 800 kr. Er ihvertfald et "begynder" sætup som jeg ikke har fortrudt og have købt endnu.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Prøvet og være ude og holde ved andre som fx Sony A200 ? ..... Er ihvertfald super glad for mit og syntes man holder betydeligt bedre på det end fx 400D hvilket var en af de største grunde til og vælge det. Gav 3999 kr for A200 + 18-70mm og så købte jeg et Tamron 55-200 til omkring 800 kr. Er ihvertfald et "begynder" sætup som jeg ikke har fortrudt og have købt endnu.


    Nej det har jeg ikke, men har et Sony Center liggende ca. 150m fra hvor jeg bor, så det kan godt være at man skulle gå derned og kigge lidt..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Syntes da ihvertfald det er et kig værd. Der går et godt stykke tid inden jeg har lært og udnytte det, samt jeg virkelig er glad for det bedre greb iforhold til 400D (Ikke prøvet 450D).
    3999 kr for kamera og 18-70 optik kan også følge med i pris, og også godt tilfreds med mit billige Tamron 55-200 selvom man da ikke skal forvente top kvalitet som et tele der koster flere gange så meget.
    Menuer er også meget nemme og tager ikke ret lang tid inden man har vænnet sig til det. Hvis du kigger inde på Fotostart kan du også læse om mange tilfredse brugere, har ihvertfald ikke fortrudt mit købt af Sony som det første spejlrefleks.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon




    - Plastik mount til objektivet? Kan i bekræfte dette? Har læst mig til at det ikke skulle være særligt godt..



    Efter hvad jeg kan se så er mount på 450D lavet i metal.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit



    Efter hvad jeg kan se så er mount på 450D lavet i metal.


    Mener selve objektivets mount, ikke på huset.. Men har du 18-55 IS'et på stadig?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo