normal temp?:P

• Har en E6600 kølet med en Thermalright2 m15 se (http://www.tr2tt.com/images/pr…rs/m15se/enlargedView.jpg)

idle temps er ifg CoreTemp 44 grader. sætter jeg den under load i orthos i et par min bliver den 47. skal lige siges at pga et eller andet på mig "nye" bundkort, kører køleren 100% hele tiden(3.5k o/min)

kan ikk rigtig forstå hvis det er rigtigt

ps. skal lige siges at den viser samme temps med everest og lignende programmer.

• har hørt at der ikk er nogen prog som skulle kunne ændre på det.. det er noget den er begyndt på siden jeg fik nyt bundkort... men er det ikk sjovt den er 47 grader under load, men 44 grader når den ikk er under load, med samme fan speed?

• det kan man da indstille i bios ved hvilken hastighed den skal køre max..og udover det kan du ikke stole på sensorerne...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• har ledt i bios, og kan ikk finde noget om fan speed. kun noget om hvad den skal køle cpuen ned til. men det hjælper ikke at sætte den til feks 60 grader..

og kan jeg ikke regne med min temp?