redigering af billede i cs2

• Hej tweakers..

Har sat og leget lidt med photoshop, og har lavet et billede hvor der er kombineret lidt med egne effekter, gradients, skrift osv. samt et billede... MEN, næsten uanset hvad jeg gør ved det her billede, kan jeg ikke få det til at se ud som om det 'hører hjemme'... det står ud, som noget der tydeligvis er placet midt i det hele..

Findes der nogle filte osv. jeg kan benytte så det kommer til at se mere naturligt ud?

Håber i forstår hvad jeg mener, eller spørg bare :)

mvh.

- Schultz

• Det kan være meget svært at bringe ægtheden frem, når man hiver et andet billede ind over.

Noget du skal kigge på er skyggerne og belysningen på de 2 billeder. Her er det klart en fordel, hvis de er rimelig ens i billederne du har valgt.

Ellers plejer jeg at benytte mig af "layer mask", hvilken er at finde nede i bunden, hvor du har dine layers. Vha. af "layer mask" kan man med en brush i enten sort eller hvid fjerne og påfører igen. Du sletter ikke dit billede, men du gør det usynligt, så at sige.

Så du skal altså prøve at gøre kanterne på dit billede bedre, når altså du har det med skyggerne og belysning på plads.

Det er ikke nogen nem opgave, og det kan sagtens tage flere timer at lege med.

What smed engang et link til en gut, som kan finde ud af netop dette http://www.taylorjames.com/

• Okay, han kan sq nogle trix ham der.. tør slet ikke tænke på hvor lang tid det må ha taget.. :S

Oprindeligt indlæg af Schultz
    Okay, han kan sq nogle trix ham der.. tør slet ikke tænke på hvor lang tid det må ha taget.. :S

Yup, han ka' sit kram :)

Kan godt lide den måde, hvorpå han bare flytter eller fjerner ting i et billede, hvis ikke han lige synes det skal være. Eller måske skal gøre plads til noget andet.