Er 7600 GT (agp) overkill til min pc ?

  • Hejsa, jeg er på udkig efter et brugt agp 7600gt kort eller højere til min gamle pc.


    Men vil den kunne klare et såden kort ?


    Her er spec's på min pc:


    AMD XP 2400+
    Titan socket A
    1,5 gb ram (vist nok pc 3200)
    Codegen 6039-3, 300W
    ECS K7S6A, SIS 745 (DDR)
    MS 691 120watt PMPO


    der sidder et 64mb Geforce 4 mx 440 i.


    håber i kan hjælpe mig lidt, da jeg gerne vil kunne spille eks. fifa 2008 og lidt nyere spil på den.



    på forhånd tak.

  • hej, det var også min umiddelbare vurdering. Men fik bare et svar på en købsannonce, hvori en person mente at min pc muligvis ikke ville kunne trække et sådan kort.


    Det glæder mig at du også er enig i at den vil kunne trække et 7600 gt :) så behøver jeg heller ikke købe en nyere comp pt.



    Nå, men så vil jeg søge videre efter et 7600gt .


    tak for svaret.

  • Computeren er ikke noget problem da et 7600GT efterhånden er et lidt aldrende kort. Jeg kender ikke lige kravene til Fifa08, men et 7600GT er laaangt hurtigere end et mx440 :) Så uanset hvad du spiller burde der være en verden til forskel :)

  • Du kan oprette en forespørgsel inde under køb/salg forumet, der er helt sikker nogen som kan hjælpe dig der :)

  • du kan ikke udnytte det fulde potentiale af det kort, det er korrekt nok, men det er et fint kort til prisen så køb det bare hvis det passer med bundkortets interface.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    du kan ikke udnytte det fulde potentiale af det kort, det er korrekt nok, men det er et fint kort til prisen så køb det bare hvis det passer med bundkortets interface.


    Det er nøjagtigt det jeg skrev brugte bare ordet overkill da jeg ikke mener hans system udnytter et sådan gfx helt. Men jeg har ikke anbefalet ham ikke købe et, der er mange der køber et stort gfx til et "lille" sytem men de skal bare være klar over det ikke dermed er sikkert de kan spille avanceret spil. Hans cpu osv vil sætte begrænsningen det var det jeg mente med "overkill" ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate