Jeg har i øjeblikket min E6750 på 3ghz med stock køler, men da volt er sat til auto ved jeg ikke om den eventuelt kan komme længere ned.
Er der nogen der kan sige mig nogle volts de har haft succes med, og eventuelt hvad stock volt er på en E6750 uden OC.

E6750 voltage
-
-
Mener det er 1.2xxVolt, det rækker til 3.2-3.4ghz på de fleste chips.
-
Er du helt sikker på det? så kan jeg bedre forstå jeg idler med 57 og 65 load, med Eist og alt det der andet power saving noget slået fra... den er på 1.38... det siger både CPU-Z og Coretemp...
-
Ja det er da lige i overkanten til 3ghz
Min skal have 1.34-1.36v til 3.6ghz.. -
Oprindeligt indlæg af noxon
Mener det er 1.2xxVolt, det rækker til 3.2-3.4ghz på de fleste chips.VID på E6750 er 1.35v, så det kan vidst ikke helt passe.
-
Oprindeligt indlæg af GridLock
VID på E6750 er 1.35v, så det kan vidst ikke helt passe.
Okay, ifølge intel selv VID Voltage Range:0.85V – 1.5V
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA9V -
Oprindeligt indlæg af noxon
Okay, ifølge intel selv VID Voltage Range:0.85V – 1.5V
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA9VI BIOS bliver de konsekvent sat til 1.35v - i hvert fald på de 4 forskellige bundkort jeg har haft min E6750'er siddende i.
-
Det skader vel ikke at prøve at sætte den tilbage på 1.35, kan den køre orthos i længere tid, kan jeg jo gå længere ned.
-
Oprindeligt indlæg af Alex
Det skader vel ikke at prøve at sætte den tilbage på 1.35, kan den køre orthos i længere tid, kan jeg jo gå længere ned.nej det skader skam ikke det mindste.
-
Kan jeg risikere at skulle resette bios hvis jeg kommer for langt? det ville nemlig være pænt neder.
-
Kan jeg risikere at skulle resette bios hvis jeg kommer for langt? det ville nemlig være pænt neder.ingen fare ved 1.35v ?
-
Kan jeg risikere at skulle resette bios hvis jeg kommer for langt? det ville nemlig være pænt neder.Hvis du laver ged i den, resetter den selv oc menuen, 3-4 genstart efter hinanden. Og så er den klar igen.
-
håber dine elixir ram kan følge med
Så længe temå er god er volt mindre underordnet.
-
Oprindeligt indlæg af hot_fifty
håber dine elixir ram kan følge medSå længe temå er god er volt mindre underordnet.
Han kan jo bare køre sine Super-ram ved 1:1
Så skulle de gerne kunne følge med.. Har selv haft nogen Elixir PC2-6400 som meget meget midlertidige ram, de kunne da alligevel køre 435/870Mhz med 2x 50mm blæsere hen over ved 2.1V.. Så de er ikke helt uden egenskaber.
Og jeg er ikke enig i at volt er mindre underordnet hvis temp er fin nok. Jo højere volt, jo mere slidtage på CPU'en
Bare fordi man vandkøler fx har en CPU altså ikke godt af 1.750V fx
Så lav volt som muligt ved et stabilt OC er simpelthen et must hvis du spørger mig!
-
ja det er klart med så lav volt som muligt, sålænge det stabilt. 1,7x er også ekstremt. Jeg holder mere øje med temp end volt men går self ud i ekstremerne
-
Ja jeg ved godt de ram er noget l o r t... men jeg er ikke den vilde overclocker og jeg har haft dem oppe på 850, så det skal nok, nu kører de jo kun 1:1 med 375 FSB så...
-
Lige en ting til.
Jeg vil lige være sikker på at mine ram får det rigtige volt, er der nogen der kender en side eller et andet sted hvor man kan se hvad ens ram er rated til.
-
Lige en ting til.Jeg vil lige være sikker på at mine ram får det rigtige volt, er der nogen der kender en side eller et andet sted hvor man kan se hvad ens ram er rated til.
Prøv her
http://www.octeamdenmark.com/forums/showthread.php?t=120 -
Der står kun mine chips hedder Nanya, ikke hvad de er rated til... jeg finder bare deres hjemmeside og læser der.
-
Nu har jeg prøvet at ændre lidt på det og CPU-Z siger VID er 1.312v selvom jeg satte den på 1.35 i bios, kan man stole på CPU-Z mht. volt? Coretemp siger det samme, så det tror jeg man kan, men hvorfor er det anderledes end det jeg satte den på i Bios?