E8400 @ 4.8 GHz (på luft)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Det var da en grum vcore :ph34r:


    Min vil 4950mhz ved 1.6vcore, men saa heller ikke mere :D og har ikke proevet med mere volt.


    Jaerh, men det er jo "kun" en E8400 altså.. :)
    På luft eller på dit vand? =)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Hmm.. Hva tror du..? :crazyeyes:


    Tror intet, gør ingen antagelser ;)


    Men håber "Jæææsh, den er der styr på"
    Men tør æde min hat på det er under 1 procent af brugerne på siden som ved hvilken betydning denne setting har..


    Men hvis du har styr på den, så kan du teoretisk set sætte 2.1v vCore uden at skade kræet... Deraf forstår jeg ikke den del med "det er jo kun en E8400"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1
    Tror intet, gør ingen antagelser ;)


    Men håber "Jæææsh, den er der styr på"
    Men tør æde min hat på det er under 1 procent af brugerne på siden som ved hvilken betydning denne setting har..


    Men hvis du har styr på den, så kan du teoretisk set sætte 2.1v vCore uden at skade kræet... Deraf forstår jeg ikke den del med "det er jo kun en E8400"


    Problemet med P35-DQ6 er at F7-bios'erne ikke er stabile nok til at benche så højt oppe, og det nuværende problem er så at F6'eren - jeg har på - ikke har vPLL indstillinger.


    Det er kun en lille E8400 til knap 2 kilo?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Problemet med P35-DQ6 er at F7-bios'erne ikke er stabile nok til at benche så højt oppe, og det nuværende problem er så at F6'eren - jeg har på - ikke har vPLL indstillinger.


    Det er kun en lille E8400 til knap 2 kilo?


    Jojo, men er jo underordnet om det er en E8400 til "billige" penge eller en QX9770 til lidt flere bobs... Personligt synes jeg ikke E8400 er en latterligt billig CPU...
    Er nu mere, ville lige meget turde 2.1v på en QX9770 som på en E8400... For det dræber skam ikke kræet... At de fleste CPU'er af 45nm så ikke scalerer efter 2.01-2.04v er så en anden sag ;)


    P5E3'et bør pt. være dit valg der er lidt flere sjove muligheder at lege med, og så kan du få dine ram til at køre højere frekvens stabilt...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1
    Jojo, men er jo underordnet om det er en E8400 til "billige" penge eller en QX9770 til lidt flere bobs...


    Det synes jeg jo så ikke - QX9650'eren er jeg lidt mere forsigtig med - men den får så også noget langt mere voldelig køling end luft ;) QX9770 ka jeg ikke rigtigt bruge til noget, de færreste af dem virker og dem der endelig gør, er bare opclockede 96'ere


    Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1
    Personligt synes jeg ikke E8400 er en latterligt billig CPU...


    Det gør jeg! :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1
    Er nu mere, ville lige meget turde 2.1v på en QX9770 som på en E8400... For det dræber skam ikke kræet... At de fleste CPU'er af 45nm så ikke scalerer efter 2.01-2.04v er så en anden sag ;)


    Du kan godt skade kernen på en Wolfie/Yorkie med alt over 1.7v, jo.. Hmm.. Definér skalerer? No_Name satte ny WR med en 96'er på 2.11v forleden.. ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1
    P5E3'et bør pt. være dit valg der er lidt flere sjove muligheder at lege med, og så kan du få dine ram til at køre højere frekvens stabilt...


    RAM'ene var ikke de samme - mit sig og det her rig er vidt forskellige.. :P