Alternate.de - RMA?

• Heps!

Jeg modtog min nye Shuttle igår nede fra Alternate.de i tyskland, men har sgu ikke andet end problemer med både det ene og det andet med den.

Har så trillet lidt rundt på deres side, men da mit tysk er lige så godt som at en flue kan snakke menneskesprog, ja så fatter jeg absolut intet af hvad dælen de skriver :O

Nogen der lige kan give en hånd? Skal bare oprette en RMA sag på Shuttle'n :)

http://www.alternate.de

Oprindeligt indlæg af c-k
    reklamation@alternate.de

eller ring til dem, det er nok lidt lettere så der ikke sker nogen misforståelser. Hvad er problemet da med din shuttle?

Jamen hvad er problemerne ikke, hhe..

Alle blæsere kører for fuld smadder inkl i PSU'en - Uanset hvad jeg forsøger mig med af software, og i Bios (Nyeste Bios version er lagt på), den laver BSOD så snart jeg bare vil udpakke en rar fil, eller prøver noget andet der giver CPU'en en smule at lave, 4 ud af de 6 USB stick bag på virker ikke, lyd kan ikke installeres (windows finder slet ikke noget "lydkort")

Den er med andre ord DOA :boxed:

Men jeg må lige prøve og smide dem en mail.. Tror ikke jeg skal ringe til en tysk forretning :))

Oprindeligt indlæg af c-k
    Lyder nu mest af alt som software problemer, det får du dem nok ikke til at sende den til RMA pga. men kan da være de kan hjælpe dig over deres support.

Efter 3 formateringer, 3 forskellige hdd's osv kan jeg konstatere at det IKKE er software problemer ;) CPU'en får ikke lov at arbejde, den har sågar lavet BSOD 2 gange under windows Install, og op til flere gange frosset ved Bios load.

Yderligere er det Bios der står for PWM styring af blæsere - ikke software, og PSU'en skal temperatur styre sig selv hvilket den heller ikke gør. Blæserne i en shuttle er ikke beregnet til at køre for fuld smadder 24/7 :)

Der er også afprøvet med en anden CPU - Men uden forskel. Yderligere kan software jo ikke bestemme om USB og lydkort virker :) Det er kun de 4 USB porte der er døde, de resterende 2 fungere fint nok :)

• Prøvet med andre ram? Hvad er det for en Shuttle?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo