jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen af jer herinde har det bundkort, jeg får mit i denne uge og får så snart en QX 9550 penryn.
hvis nogen har det og har prøvet at overclocke på det bundkort hører jeg gerne om jeres erfaringer med det.
på forhånd tak.
asus maximus formula se
-
-
Kommer an på køling på din cpu, med god luft kommer du nok ikke meget over 4-4,2ghz stabilt på alle cores.
Så håber da du har en SS så du kan udnytte alle de penge du har smidt efter cpu, og bundkort. -
jeg har ganske god køling en noctua n12 og 2 120 mm blæsere på håbede egentlig bare at komme op på de ca 3,5 ghz men ok kan den komme højere op er det jo fint
tak for svaret. -
Bundkortet i sig selv clocker fint.
Dog bliver NB og SB meget varme selvom der er mange passive køle elementer på.
-
Oprindeligt indlæg af teemuss
jeg har ganske god køling en noctua n12 og 2 120 mm blæsere på håbede egentlig bare at komme op på de ca 3,5 ghz men ok kan den komme højere op er det jo fint
tak for svaret.Min pointe er bare at med almindelig køling kan en cpu til 1/4 af den pris ca clocke det samme.
-
noxon det er egentlig osse bare fordi jeg godt kunne tænke mig at prøve en quadcore,du ved nogen gange skal man jo prøve noget andet. har en E6850 nu der er clocket til 3,4 ghz på et asus p5k premium.
-
Nu skriver du at du har et p5k premium bundkort, med dette bundkort er det ikke rigtig nogen grund til at købe et maximus formula, det P5K burde ikke ha' nogle problemer med at levere et resultat som du kan være godt tilfreds med.
-
Oprindeligt indlæg af teemuss
noxon det er egentlig osse bare fordi jeg godt kunne tænke mig at prøve en quadcore,du ved nogen gange skal man jo prøve noget andet. har en E6850 nu der er clocket til 3,4 ghz på et asus p5k premium.Jaja, men at tage den største quad gir ingen mening i mit hoved hvis man ikke har seriøs køling. Ved godt de billigere quads i den nye serie ikke er kommet ud endnu, men tror nu nok jeg kunne vente og spare nogle $.
Og gir Cyclups helt ret, ingen grund til nyt mobo..
-
har godt nok både bestilt og betalt det nye bundkort men kan vel nok afbestille igen måske.cpuer koster ca 3700 kr har jeg set.