Antivirus og virtualisering?

• Jeg har en Mac hvor jeg virtuelt kører Vista 32-bit Business gennem VMWare Fusion.
    -er der nogen ide i at indstallere antivirus på den virtuelle Vista maskine??

Der er det der lille gule skjold nede i hjørnet der gør opmærksom på computeren ikke er komplet sikker - men har eventuelle vira adgang til nogen vitale dele i en virtuel maskine??

:boxed:

Oprindeligt indlæg af Alex
    Virus kan sikkert inficere den virtuelle masking... men da virus er skrevet til windows tvivler jeg meget på at det ville kunne skade et MAC system.

Enig..
    Jeg tænker mere på om de data - netbank og koder til forskellige hjemmesider - er blottede uden sikkerhed på den virtuelle maskine?

Så det er ikke kun antivirus jeg tænker på, men ligeså meget firewall...
    -vil det stjæle unødige resourcer at beskytte den virtuelle maskine eller er den i forvejen sikker nu den ikke er "rigtig" ??

:ph34r:

Oprindeligt indlæg af Agerskov
    Kan din VM gå på nettet? Hvis ikke, er der ingen grund til det.

Høhø, nu nævnte jeg netbank og koder til forskellige hjemmesider, så yes sir - min VMware maskine er også online ;)

Oprindeligt indlæg af dB1

Høhø, nu nævnte jeg netbank og koder til forskellige hjemmesider, så yes sir - min VMware maskine er også online ;)

ku være du brugte netbank og de koder på Mac'en og ikke på Windows installationen... :)
    Hvis din Windows er online så fix et antivirus program på den.

Better safe than sorry? :)

[i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

Oprindeligt indlæg af Carstoned
    Hvis din Windows er online så fix et antivirus program på den.

Better safe than sorry? :)

Det er det jeg mener, men samtidig så går spørgsmålet også på om det overhovedet er en god ide nu maskinen kun er virtuel?
    -for hvis det ikke har nogen relevans om der er antivirus og firewall på den, så må de jo bare tage noget processor kraft som jeg kunne bruge til noget andet mere fornuftigt istedetfor...