Internet ip konflikt

• Ja her i går aftes kom der en fjel meddelse på min fars pc om at der var ip konflikt på vores internet.
    Har en teori om det er min bærbar som min lillesøster pt bruger. Hvad kan jeg tjekke om det er den og hvordan løser jeg problemet??
    Alle pc'er er sat op til at skulle modtage ip automatisk så forstår ikke lige helt hvad der er galt :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Ja her i går aftes kom der en fjel meddelse på min fars pc om at der var ip konflikt på vores internet.
    Har en teori om det er min bærbar som min lillesøster pt bruger. Hvad kan jeg tjekke om det er den og hvordan løser jeg problemet??
    Alle pc'er er sat op til at skulle modtage ip automatisk så forstår ikke lige helt hvad der er galt :crazyeyes:

Hvis det kun er sket én gang og I ikke har nogen problemet med at gå på nettet, så lad være med at spekulere mere over det. Men hvis det sker jævnligt og gør at I ikke kan gå på nettet, så kan du gå i gang med at fejlfinde.

• Lyder som en kortvarig DHCP fejl i router eller noget.. tror ikke det betyder noget, ellers prøv at restarte router etc.

DoGK

Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

• prøv med en ipconfig /release efterfulgt af ipconfig /renew (fra cmd promt).

Hvis det ikke løser problemer, så kig i routerens admin-interface og se om routeren evt er sat til at dele "for lidt" adresser ud.

Jeg har set noget lignende når computerer er startet op fra dvale og en ny har fået tildelt samme IP i mellemtiden.

/ask

• Det det løste problemet det oven over. Den siger det ikke at der er ip konflikt mere.
    Takker :clap: