E8x00 OC Tråden

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Ikke dårligt ;)
    Hvad køler du med ?


    Performance level eller Static tREAD Value i bios burde du kunne køre ved 7, eller ihvertfald 8. Det gir en del ekstra mem performance. Og så 4-4-4-12 på de ram, eller er de ikke med D9 chips ?


    Enig.


    Har blot problem med overhovedet at sætte timmings manuel.
    Skidtet nægter at boote og jeg har ikke prøvet nyere bioser :D


    Det der noget af det beste ram der findes :D
    Cellshock PC8000


    Køling er denne lille satan http://www.octeamdenmark.com/forums/showthread.php?t=524
    Moddet mach 2 GT :D

  • Det er sq den højeste 24/7 hastighed jeg har set endnu :P


    :9xo work


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Gider ikke høre på den :)


    Sidder jo her og køler min næsten passivt, kunne dog være sjov til bench.


    Det er mest Asetek LS der larmer.
    EN Mach 2 eller Mach 2 GT siger sku ikke meget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nosfer@tu


    Det er mest Asetek LS der larmer.
    EN Mach 2 eller Mach 2 GT siger sku ikke meget.


    Okay, maa jeg huske hvis jeg falder over en..
    Skal dog ha nyt bundkort saa, det her vil ikke vaere stabilt over 500fsb X( Nedern naar cpu og ram vil saa meget mere.
    Der mangler nogle voltoptions til vpll, sydbro og saadan noget, for fsb/pci/mch volt hjaelper ikke en dyt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Okay, maa jeg huske hvis jeg falder over en..
    Skal dog ha nyt bundkort saa, det her vil ikke vaere stabilt over 500fsb X( Nedern naar cpu og ram vil saa meget mere.
    Der mangler nogle voltoptions til vpll, sydbro og saadan noget, for fsb/pci/mch volt hjaelper ikke en dyt.


    Har du prøvet ved lavere multi da?


    Mener Vpll er bundet til PCI-E så som jeg har læst det.
    Med nyeste bios til det her DQ6 fik jeg kun Vdroop enable mod :(


    Men nu vil jeg prøvet at sætte ram timmings manuelt. Håber den her bios hjælper eller
    at jeg får sat dem rigtigt :D

  • Har ogsaa laest det med pci-e, men det har de vist fundet ud af ikke passer alligevel, og det gir heller ikke noget her.


    Har fundet det her men forstaar ikke sproget http://forum.crazypc.ro/showthread.php?t=7630


    Det er ikke vdroop, men vdrop den afhjaelper, ved at saette vcore hoejere end man selv goer. Saa en ret ligegyldig funktion, de skulle have rettet voltlisten istedet, saa 1.5v gav 1.5v.


    vdroop er drop mellem ilde og load, og det er der jo ikke rigtig noget af.


    Max fsb ved 9multi er 550, og ved lavere multi er det 570, begge er dog mega ustabile.


    Kan koere superpi 1M ved 542fsb (4881mhz)


  • Google translater kan fixe det til ENG :D


    Skal sove, Tjekker ud imorgen og leder snart efter max fsb :D

  • Hvor langt kunne i nå op med E8400 ved standard vcore? Har lige fået min ind af døren så er lige startet stille og roligt ved 3600 mhz ved 1.136Vcore iflg. cpu-z (1.15 stillet i bios) - indtil videre dualprime stabil


    Core 1 = 53
    Core 2 = 51


    Det med thermalright ultra 120 extreme i antec p182


    kan det passe!? syntes min generelle opfattelse af e8400 er at den bliver møg varm af lidt oc

    Asus P5N-E SLI - E8400 @ 4,13 GHz - 2 x 2048MB OCZ PC6400 950 MHz 4-4-4-10- Saphire Radeon HD 4850 512MB 710/1145 - 2 x OCZ Vertex 60GB - 2 x WD1500ADFD (Raid 0) - 1x Samsung HD321KJ - Damondback3G - Dinovo Edge

    Rettet 2 gange, sidst af Psycore22 ().

  • Well jeg nåede lidt over 4ghz ved std. vcore på 1.225 manuelt sat i BIOS. De fleste rammer vist 3.8-4.1ghz ved std vcore.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Hul i tempen, der er jo ingen der ved om den passer alligevel, der er en gut på XS der har lavet et nyt program, Realtemp, og den viser 5-10C lavere end coretemp, hvilket så passer en del bedre med virkeligheden og sammenlignet med den gamle 65nm.


    Jeg har primet ved 4,7ghz og knap 80C i load, efter coretemp.



    Prøvede aldrig hva den kunne ved std vcore, den fik tæsk fra starten :)

  • ok? lyder godt :) den er stadig stabil så tror det er ved at være tid til et kig mere i bios :hb:

    Asus P5N-E SLI - E8400 @ 4,13 GHz - 2 x 2048MB OCZ PC6400 950 MHz 4-4-4-10- Saphire Radeon HD 4850 512MB 710/1145 - 2 x OCZ Vertex 60GB - 2 x WD1500ADFD (Raid 0) - 1x Samsung HD321KJ - Damondback3G - Dinovo Edge