C++.

• Du kan bruge _getch() i stedet, så skal du bare lige huske at inkluderer conio.h også.

#include<iostream>
    #include <conio.h>

using namespace std;

int main(void)
    {
    double dnumber1 = 0.0;
    double dnumber2 = 0.0;
    double dnumber3 = 0.0;
    double daverage = 0.0;

cout << "Vær venlig og skriv 3 numre." << endl;
    cin >> dnumber1;
    cin >> dnumber2;
    cin >> dnumber3;
    daverage = (dnumber1 + dnumber2 + dnumber3) / 3;
    cout << "Numrennes gennemsnit er:" << daverage << endl << endl;

_getch();
    return 0;
    }

Oprindeligt indlæg af Zulu

Man er vel ikke IT-ingeniør for ingenting... ;)

Ved du så hvad jeg skal gøre hvis jeg ikke gider at have at den lukker når den har skrevet gennemsnittet altså når den har skrevet gennemsnittet at jeg så kan skrive 3 nye tak uden at behøves at lukke programmet.

Håber du forstår
    FredeK

Ps: Hvad forskel gør return 0;
    har prøvet at skrive return 999; uden at jeg kunne se nogen forskel.

• Du kan lave et for-loop som kører x antal gange.

Jeg kan lige lave et eksempel du kan se. Giv mig 5 min.

return-koden er ikke vigtig i denne sammenhæng, men hvis man har et andet program, som kalder ens program, bruger man return-koden, til at fortælle det første program om det andet program blev udført korrekt. return = 0 indikerer at alt gik som det skulle.

• Det blev så et while-loop i stedet:

#include<iostream>
    #include <conio.h>

using namespace std;

int main(void)
    {
    double dnumber1 = 0.0;
    double dnumber2 = 0.0;
    double dnumber3 = 0.0;
    double daverage = 0.0;
    bool keepGoing = true;

while(keepGoing)
    {
    cout << "Vær venlig og skriv 3 numre." << endl;
    cin >> dnumber1;
    cin >> dnumber2;
    cin >> dnumber3;
    daverage = (dnumber1 + dnumber2 + dnumber3) / 3;
    cout << "Numrenes gennemsnit er:" << daverage << endl << endl;

cout << "Vil du prøve igen? Så tast 1. Tast 0 for at afslutte." << endl;
    cin >> keepGoing;
    }
    return 0;
    }

• Tusind tak´. Nu kører det bare.

• Hej har problemer igen.

Hvad gør jeg forkert.

-FredeK

• Der er mange fejl...

Visual Studio Express giver dig information om alle fejlene når du prøver at compile.
    I vinduet i bunden af skærmen kan du se i hvilke linier, der er fejl. Du kan dobbeltklikke på beskrivelsen af fejlen for at gå til det pågældende sted i koden, hvor fejlen er.

Visual Studio Express laver også røde understregninger i koden, når der er noget, der er forkert, så du kan finde fejlene inden du prøver at compile.

De fejl du typisk har er:
    - Mangler at "lukke" paranteser: husk at ( skal passe sammen med en ) og det samme gælder for { og }.
    - Der skal ikke ; efter linier der indeholder linier, der indleder en "betingelse" som fx IF, FOR, DO, SWITCH osv.
    - case xxx i switch-statements skal afsluttes med : og ikke ;
    - Hvis du deler en linie over flere fysiske linier, skal du IKKE sætte ; (se fx dine første linier med cout)

• Ja så er jeg på banen igen.

(nu går jeg langsomt frem det før var for stor en mundfuld.)

Her er koden.

Men når jeg compiler og executer står der bare

Din BMI er 0

Oprindeligt indlæg af Burger

Selvfølgelig, det er mig der tåger lige nu. Måske det meget godt viser hvorfor C++ ikke er min hovedbeskæftigelse :crazyeyes:

Send evt. en PM til Zulu hvis ikke han ser tråden af sig selv.

Ok tak det prøver jeg men lader lige tråden være igang i en dags tid før jeg sender en PM til ham.

• Er ikke nogen C++ guru, men så vidt jeg kan huske kan en int kun gemme 2 bytes eller sådan noget, og heller ikke decimaler, men det kan float, og for at formlen er korrekt skal højden være i meter ikke i cm, derfor 1.65 og ikke 165

Og desuden syntes jeg du skal bruge Dev C++ istedet for MSVS, det er mere besværligt bare at lave et enkelt program i MSVS der skal man bruge projekter og alt muligt, i Dev C++ kan man bare lige lave en source fil, jeg syntes i hvertfald det var nemmer i starten med Dev C++

Som dit næste projekt syntes jeg du skal gøre så man kan indtaste sin egen vægt og højde i programmet og så regner den det ud, det burde ikke være så svært.

Edit: Det er altid så sjovt at disassemble sådan et lille program for at finde ud af hvor meget det ville fylde i ASM...

• He, hukommelsen var god nok :)

Jeg vil sige at du skulle starte med C++.
    Er jeg selv igang med og det er dejligt enkelt.
    Ellers ville jeg sige at du skulle tage Python.
    Det er anbefalet til nybegyndere og er mere enkelt end C++(synes jeg).

-Frederik Kongsgaard

Oprindeligt indlæg af |KTS|

Så har han vist heller ikke prøvet andre sprog... hvis der er noget man ikke kan kalde C++, så er det enkelt!

• Tak det virker

Det kan jeg ikke finde ud af

• Det er noget med cin() der inputter til en float value, hvor du så senere bruger den samme regnefunktion til at regne BMI ud.
    Jeg garanterer ikke for at det her er rigtigt, mit C++ er lidt rustent, (hvilket vil sige at jeg ikke er færdig med selv at læse tutorials om det :D ) men det skulle give dig en ide om hvordan man gør.

Code
    1. cout << "Hvor høj er du? ";
    2. cin >> h;
    3. cout << "Hvor meget vejer du? ";
    4. cin >> w;
    5. BMI = w / (h*h);

Så skal du selvfølgelig huske dine selv at deklarere dine floats osv. Ligesom i den enkle version.