Ny printer - Hvad skal man vælge?

  • Jeg sidder i øjeblikket med en Canon Pixma 1600, og det er en helt OK printer, men den er for dyr i blæk til det behov jeg har. Den har desværre ikke separate patroner, og det betyder, at et sæt nye patroner ligger i 300-400 kr. alt efter hvor og hvornår jeg køber dem, og det er for dyrt i længden.


    Behov
    Jeg printer en del i farve til forskellige formål, og det er primært derfor, at jeg ikke er voldsomt interesseret i en laserprinter - da de stadig er for dyre til mit budget når der er farver indblandet.


    Så jeg skal enten have en alm. blækprinter eller en multifunktionsmaskine. Pt. kan jeg godt undvære scanner og kopimaskine, men det sker jeg har brug for begge dele, og så skal jeg bruge en masse til på at opspore det andre steder - så kan det lade sig gøre indenfor budgettet ville det naturligvis været rart.


    Krav
    Taget mit blækforbrug i betragtning skal den meget gerne være billig i drift, og jeg vil foretrække seperate patroner.


    Jeg er ikke religiøs når det kommer til printere. Jeg har selv gode erfaringer med Canon, men kan nogen argumentere for, at HP eller andre vil være et bedre valg, taget ovenstående i betragtning, så jeg er bestemt også åben for sådanne forslag.


    Pris
    Min smertegrænse ligger omkring 1000 kr. Skal jeg bruge flere penge, skal der gode argumenter på bordet, og gerne så gode, at jeg kan se det kan betale sig i længden at bruge lidt mere fra start, og så spare lidt senere hen på blæk m.v.




    Så er der nogen der kan anbefale en printer / multifunktionsmaskine jeg ikke kan leve uden, så fyr løs. Anden relevant viden og erfaringer er naturligvis også meget velkommen.


    Unødvendig OT vil naturligvis blive fjernet ;)

  • Købte sådan en fætter her til min onkel her ikke for så lang tid siden.


    http://www.brother.dk/g3.cfm/s…1130/s_product/DCP135CZW1


    Virkelig fin alt i en printer. Kan ikke finde nogle priser på den inde på edbpriser men vil skyde på den ligger på en 600 kr så skal man så købe et kabel til at sætte den til sin pc ved siden af.
    Den har seperate blæk patroner og det er virkelig enkelt og skifte dem. Man kan købe en samlet value blæk pakke med alle farver til meget små penge så den brude være billig i drift.

  • Hmm du kunne overveje en HP 5180, den er forholdsvis billig (omkring en tusse) Den er billig i blæk, 79 kr. pr blækpatron og 119 eller 129 for en sort blækpatron. Den printer billeder i en okay kvalitet, samt scanneren også kan gå an. Jeg kan kun anbefale den !!


    Eller måske en Canon MP600, de ligger også i den prisklasse, og de printer også afsindig godt. Scannerdelen er også bedre i den end i HP. Blækket koster så også en 50 mere pr patron. Man kan så købe pakker der koster 299 hvor alle farvepatronerne er i, så man kun skal købe sort. Hvis du evt. ville ofre 1500 kunne du overveje MP810, som ligger til en 1499,- ( I computercity ) Der skulle vist også være lidt mere blæk canon patroner.


    Mvh Chris

  • Jeg har lige nu en hp printer og den er IMO for dyr i blæk. Min næste printer bliver denne lækre sag fra canon


    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=394281


    Den kan også printe på cd og dvd`er. Den har seperate patroner der kan købes her


    http://www.nordic-ink.dk/index…09cc085393698354cd5972f22


    for en 20èr ( ikke originale men i god kvalitet)


    Hvis man køber den her


    http://www.mediecentralen.dk/


    og handler for mere end 1000 kr er fragten gratis

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Du siger godt nok at du ikke er interesseret i en farvelaser - men jeg vil lige slå et slag for dem alligevel:)
    Hvis man kigger sig godt for kan man godt finde nogen fornuftige på tilbud omkring 1500 - 2000 kr. Til de fleste behov er kvaliteten fin og frem for alt kan man printe i evigheder uden at skifte toner.


    Du skriver ikke helt hvad du skal bruge printeren til? Hvis det er til print af fotos kommer en laserprinter til kort i forhold til en god blækprinter, men ellers synes jeg min egen laser printer pæne farvebilleder.
    Jeg har selv en HP 2550L og den har printet omkring 3000 Sider og jeg har endnu ikke skiftet toner (og ingen alarm om lavt niveau endnu). Prisen for toneren er ca 300-500 kr afhængigt af hvor man køber:) (vist nok billgere hvis man vælger uoriginal toner) Så i det lange løb og med et stort forbrug vil en laser tjene sig hjem. Desuden printer en laser jo typisk også en del hurtigere end en blæk. Dog skal man afhængig af model vente på den varmer op før den første side kommer.
    For mig at se er det største minus at den larmer noget mere end en normal printer og den fylder som et ondt år.

  • FlowingLil
    Men så vil en samlet opfyldning også ryge op i ca. det samme som jeg gi'r nu :( Jeg tror desværre det ender med at blive for dyrt, omend det er nogle gode forslag du kommer med.



    The old guy
    Det ser interessant ud :D


    Har du nogen erfaringer med canon's printere og så uorginale patroner?



    Tecza
    Hvor meget jeg så end forelsker mig i en laserprinter, så tror jeg på nuværende tidspunkt, at det vil være en økonomisk dårlig løsning for mig. Jeg printer ikke ret meget tekst, og på trods af, at jeg skal aflevere kandidatafhandling om lidt over 4 måneder, så forventer jeg heller ikke at komme til det, da den nok alligevel vil blive trykt hos professionelle fagfolk.


    Det jeg primært printer nu er A4 farveprint. Det kan være nye covers til de DVD film der har lidt overlast eller andre lignende ting.


    Pladsmæssigt kan jeg desværre heller ikke få en laserprinter til at passe ind. Jeg bor i en et-værelses, og enten skal jeg så placere den på altanen eller badeværelset, og det er vist ikke de helt optimale omgivelser til en printer :D




    Men jeg er glad for alle jeres foreslag. Det er rart at få hjælp til et område hvor jeg ikke selv har den store viden, så bliv endelig ved med alle jeres guldkorn :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Hvis du ikke skal bruge printeren til det helt store vil jeg stadig anbefale den brother :D
    Den fylder ikke det helt store og den er nem og have med at gøre.


    Det er primært farveprints og så enkelte tekstsider alt efter hvor meget familien tvinger mig til at lave for dem. Der er ikke flere opgaver der skal afleveres på skolen før min afhandling, så der er ikke tale om store mængder tekst.


    Jeg har også siddet og luret lidt på den, og den ser ud til at få gode anmeldelser. Har du set udskriftskvaliteten på den?


    Fordelen med den er også, at jeg kan købe den med det samme og ikke er tvunget til at vente lidt pga. prisen. Så slipper jeg også for at købe nye patroner til min Canon :D

  • Hmm var det ikke en idé at købe en med LAN..?! Ved selvfølgelig ikke hvor mange computere du har osv. som du vil bruge med printeren... Men hvis du har flere computere som du gerne vil kunne printe ud fra uden at en af computerne altid skal stå tændt, så ville jeg da helt sikkert kigge på en med LAN port... Hvis du kun har én computer så kan du selvfølgelig bare se bort fra dette indlæg, men synes lige jeg ville nævne det..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Hmm okai, men i sidste ende ville jeg nok anbefale dig at tage canonen. Du skal regne med at, du ikke skal skifte dem alle sammen på engang. Og der får du også en okai udskriftskvalitet. Mener faktisk Henrik herinde fra har en, prøv og hør ham omkring blækforbrug.


    Mvh Chris

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Hmm var det ikke en idé at købe en med LAN..?! Ved selvfølgelig ikke hvor mange computere du har osv. som du vil bruge med printeren... Men hvis du har flere computere som du gerne vil kunne printe ud fra uden at en af computerne altid skal stå tændt, så ville jeg da helt sikkert kigge på en med LAN port... Hvis du kun har én computer så kan du selvfølgelig bare se bort fra dette indlæg, men synes lige jeg ville nævne det..


    2 pt. - Når vi har passeret midten af juni vil jeg kun have 1.




    FlowingLil: Det vil jeg lige gøre.

  • Hej.
    Jeg så at i har skrevet lidt frem og tilbage om printere.
    Jeg bruger selv en canon mp800, den kører på seperate patroner, hvilket er billigere i længden, da man kun skal skifte den farve som er tom, gul-kun gul. ikke en samlet farve, som mange andre syntes lyder billigere.
    Nå, men jeg har en 5180 som jeg har vundet via mit arbejde, den kører også på seperate patroner, igen billigere.. Som jeg er interesseret i at sælge, der er garanti med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sabbi79
    Hej.
    Jeg så at i har skrevet lidt frem og tilbage om printere.
    Jeg bruger selv en canon mp800, den kører på seperate patroner, hvilket er billigere i længden, da man kun skal skifte den farve som er tom, gul-kun gul. ikke en samlet farve, som mange andre syntes lyder billigere.
    Nå, men jeg har en 5180 som jeg har vundet via mit arbejde, den kører også på seperate patroner, igen billigere.. Som jeg er interesseret i at sælge, der er garanti med.


    Jeg har bestilt en Brother DCP 540CN, som er lidt dyrere i indkøb end den Brother Rasmus_Yamaha linker til, men som er billigere i blæk. Desuden har den ADF og kan sættes til netværk og får ret gode kommentarer rundt omkring.


    Men ellers mange tak for dit tilbud. Hvis du gerne vil af med den, kan du evt. sætte den til salg i vores Køb og Salg sektion :)