Inspiration er en farlig ting. Kører nu 3.52 ghz @ 1,41et-eller-andet Vcore (440x8.0). 40/42 grader efter 4 timers cpu-benchmark (SiSoft Sandra). Så de 3.6 virker sansynlige ...
"one small step for man ...."
Inspiration er en farlig ting. Kører nu 3.52 ghz @ 1,41et-eller-andet Vcore (440x8.0). 40/42 grader efter 4 timers cpu-benchmark (SiSoft Sandra). Så de 3.6 virker sansynlige ...
"one small step for man ...."
Virker snild Ville smide 1.550V og så smide den op på 3.8Ghz/3.9Ghz, stille og roligt tage 100Mhz af gangen ville jeg gøre
og når den heller ikke bliver varmere
fed køling
Håber temp er målt med coretemp? Ellers kan du ikke regne med dem Og hvis det er med coretemp tror jeg godt du kan nå 4.0Ghz skriv endelig hvor langt du kommer
QuoteOprindeligt indlæg af Jeppe
Håber temp er målt med coretemp? Ellers kan du ikke regne med demOg hvis det er med coretemp tror jeg godt du kan nå 4.0Ghz skriv endelig hvor langt du kommer
ahh tror bundkort eller cpu stopper før. 4Ghz er meget på luft, stabilt hvertfald
QuoteOprindeligt indlæg af hot_fifty
ahh tror bundkort eller cpu stopper før. 4Ghz er meget på luft, stabilt hvertfald
Nu køre Pennywise heller ikke med luft
ved det godt, derfor bør han kunne mere end 3.52:)
Tror hans TEC-køling maxer ud inden 4.0GHz - Der skal trodsalt fjernes nogle watt på det tidspunkt...
460 x8.0 .. 3.68 Ghz stabilt v 1.41 V og 42 grader max ... det går fremad!
De 4.0 vinker forude ... måske. Håber ikke det ender med 4.0 små røgskyer fra processoren ...
QuoteOprindeligt indlæg af Pennywise
460 x8.0 .. 3.68 Ghz stabilt v 1.41 V og 42 grader max ... det går fremad!
De 4.0 vinker forude ... måske. Håber ikke det ender med 4.0 små røgskyer fra processoren ...
Går da fremad
Røgskyer ser du næppe nogen af, da den nok skal lukke ned hvis den blir ustabil, det kender jeg alt til
Mange cpuer skal have en del mere vcore efter 3.6ghz.
Min 1½år gamle E6600 løber 3.6ghz ved 1.36volt, ved 3.8 skal den helt op på 1.52volt for at være stabil. Og er bench stabil ved 4.05-4.14ghz og 1.62volt, her rammer den så en fsb wall, og så er det bare slut.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af noxon
Går da fremad
Røgskyer ser du næppe nogen af, da den nok skal lukke ned hvis den blir ustabil, det kender jeg alt til
Mange cpuer skal have en del mere vcore efter 3.6ghz.
Min 1½år gamle E6600 løber 3.6ghz ved 1.36volt, ved 3.8 skal den helt op på 1.52volt for at være stabil. Og er bench stabil ved 4.05-4.14ghz og 1.62volt, her rammer den så en fsb wall, og så er det bare slut.
Shit min skal helt op på 1.59XXv - 1.6000V for at være stabil bare på 3.6Ghz
EDIT: og den bliver ikke mere end 55-59 grader max load orthos 30min.
så er det jo fint. Sålænge min er under 70 er jeg glad