Ny i faget!

• Hej alle...

Jeg har netop lige købt et lettere brugt Canon 350D, med 2 objektiver til. henholdsvis et 18-55 mm og et 75 - 300 mm...

Jeg vil derfor høre om, i har nogle tips til hvordan man kommer i gang på en god måde. Jeg er gået i gang med at læse manualen for et sætte mig en smugle ind i det. Men hvis i ellers har nogle råd til hvilke/om der er nogle motiver der er nemmere at starte med frem for andre... Tja kort fortalt søger jeg vel al den viden og alle de råd s i kan komme på...

På forhånd tak.-
    Jonas

• Tag billeder af noget du ved noget om og syntes er spændende. Det bliver så nemmere at finde motiver da du ved hvad der sker hvor og hvornår.

Læs omkring foto hvis du vil vide noget og ikke bare kører på auto.

Politikens store bog om foto
    Politikens store bog om digital foto

Læs de to så har du en god grund viden at starte ud med.

Et par hurtige råd.

Skyd meget
    Skyd ofte
    Tag kameraet med alle steder
    Prøv en masse
    Tag mange billeder
    Drop auto og scene modes
    Skyd ofte
    Tag mange billeder :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Som _WHAT_ skriver tag dit kamera med over alt, og prøv de forskællige ting af så du kan se hvad der sker...

Evt. læs Casper Tybjerg bøger, han har lavet 2 stk den ene hedder Fotobogen og den anden hedder Fototeknik, de er begge skrevet på en måde som er til at forstå, og kan fås i alle Click butikker

• Alle de ting i smider er fint nok :) men de kommer ikke grundigt ind om begreberne som de bøger jeg nævner derfor vil jeg mene de er en god ide hvis man har interessen.

skal lige siges at jeg ikke har læst Caspers bøger igennem men ud fra størrelsen at dømme er de også knapt så dybdegående :D

Kan godt anbefales med noget grund viden :D

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg har kun lige skimmet fotostarts guider så dem kan jeg ikke udtale mig om, men de videokurser jeg linkede til er helt klart kun den grundlæggende viden, netop derfor syntes jeg de er et super godt sted at starte, det var de ihvertfald for mig.

Men jeg må også indrømme at de hurtigt blev afløst af mere dybdegående bøger/websider.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr