Foto taske

• Jeg er på udkig efter en fototaske som skal kunne holde kamera med en tele monteret + 3-4 objektiver.
    Hvis man kan spænde et stativ fast er det et stort plus, men det er ikke et krav.

Den skal kunne klare det danske vejr, dvs regntæt, og det må godt være nemt at komme til kameraet.

Jeg har selv tænkt på enten Lowepro slingshot 200 (kun 50 kr mere end AW100) eller en Tamrac Expedition 4, men ville høre om jeres erfaringer først.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Tjaa tasker er noget sjovt noget :)

Jeg har ikke mindre end 3 stk :)

To rygsække og en skulder taske.

Jeg har en temmelig stor lowepro rygsæk som man kan have det hele i, den kan æde en 400L F2.8 monteret så siger lidt om størrelsen.
    http://products.lowepro.com/pr…Trekker-AW-II,2001,14.htm

Jeg har så lige fået mig en ny rygsæk også fra Lowepro som jeg MEGET varmt kan anbefale utrolig lækker taske. Det er en ny ting og den hedder Vertex 300AW
    http://products.lowepro.com/pr…Vertex-300-AW,2074,16.htm

Så har jeg som sagt også en skulder taske. Det er en Crumpler December Quater mener jeg den hedder.

Jeg ville ikke kunne klare mig uden både en rygsæk og en skulder taske da de har så forskellige funktioner. Jeg bruger dog klart mest min rygsæk. Skulder tasken er når jeg laver noget foto journalist agtigt eller ikke har så mange optikker med.

Ulempen ved rygsæk er at det tager længere tid at komme i den. Fordelen er at den MEGET MEGET MEGET mere behagelig at gå med. Det kommer hurtigt til at veje mere end man skulle tro, især hvis man skal gå med det i længere tid.

Køb altid større end du tror du skal bruge, du vil sikkert med tiden udevide systemet og om ikke andet skal du have en trøje, paraply, kuglepen, papir, gårkort, blad, vandflaske osv osv osv med også.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Så vidt jeg har forstået rammer slingsot-taskerne et godt kompromis mellem skuldertaskens hastighed og rygtaskens komfort.
    Jeg er dog ikke helt sikker på hvordan de virker. Men jeg har ihvertfald hørt en del godt om Slingshot AW200.

• De er ok men man skal altså op og have 300 udgaven hvis man skal have plads til ret meget.

De fine nok men ikke noget jeg selv ville bruge, ja der kan være nogle ting der i men det skal pakkes godt og det gør det knap så hurtigt at komme til.

Tror heller ikke der er mulighed for at spænde stativ på dem. De er ikke helt dumme men tror lige man skal se en af dem og prøve den før man tager det valg.

• Jeg har en skuldertaske og en slingshott 300AW det dækker mine behov.

Jeg har 4 objektiver, 3 flash, 1 hus og en lidt filtre og andet småt.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Også derfor at 200AW er en af dem jeg har kig på, den koster kun 50,- mere end 100AW :)
    Budgettet tillader ikke en 300AW, men den nye vertex ting ser spændende ud, hvad har den kostet?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Malk

Også derfor at 200AW er en af dem jeg har kig på, den koster kun 50,- mere end 100AW :)
    Budgettet tillader ikke en 300AW, men den nye vertex ting ser spændende ud, hvad har den kostet?

Mere end din pengepung kan jeg regne ud.

• Ja i denne måned er det fordi jeg har valgt at prioritere tripod og ekstra CF card over en taske, men den koster omkring 1600,- ikke?

Hvis jeg bruger mere end 2500,- pr måned til foto gear får jeg bank....

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Rettet 3 gange, sidst af Malk ().

Oprindeligt indlæg af Malk
    Ja i denne måned er det fordi jeg har valgt at prioritere tripod og ekstra CF card over en taske, men den koster omkring 1600,- ikke?

Hvis jeg bruger mere end 2500,- pr måned til foto gear får jeg bank....

Ved faktisk ikke præcis hvad den koster der stod 1999 på min faktura men kan godt være den kan findes billigere. Jeg handler ved cav så blev bare til den pris de havde den til.

• Der er en på fotokritik som har en slingshot 300 tilsalg til 800kr med kvitering.

Det var måske et kig værd.

• cool, tak for tippet :)

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr