Nintendo wii - regionslås?

  • Hej


    Har en søster i australien og skal købe en gave til dem når jeg nu skal derned..
    De har lige købt en nintendo wii, så overvejer at købe super mario galaxy til dem..
    Mit spørgsmål er så om jeg kan købe det i danmark? altså kan de godt afspille det på en australsk wii, eller er der noget regionslås eller lignende?

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lokkedue
    Hej


    Har en søster i australien og skal købe en gave til dem når jeg nu skal derned..
    De har lige købt en nintendo wii, så overvejer at købe super mario galaxy til dem..
    Mit spørgsmål er så om jeg kan købe det i danmark? altså kan de godt afspille det på en australsk wii, eller er der noget regionslås eller lignende?



    jeg ved man kan få låst wii'en op (har selv gjort det)
    Men alligevel kan du ikke med sikkerhed spille et udenlandsk spil da der ligger opdateringer på de forskellige spil, specielt de spil fra nintendo af. så skal man have gjort en masse, men du kan på nintendo.dk forum spørger ind til dette, bare spørg om man kan spille Danske spil på en australsk Wii, da jeg ikke tror de bliver så glade hvis du begynder snakke "hack"

  • Altså der er ikke som sådan regionslås, men der er en systemlås.


    Der er en pal-region og to ntsc-regioner (amerika og Japan), disse vil ikke afspilles på hinanden.
    Derudover skulle det vist være klart. Jeg er dog ikke sikker på hvad de bruger i australien.
    For at kunne spille spil uden for region skal de have en modchip. Men det er vist lovloigt i Australien..