En god PSU ??

  • Har tænkt på at købe denne strømforsyning, men vil lige høre om den er god og om den passer til min computer.


    Dette er den jeg vil købe http://www.getmore.dk/template…d=3545&SelectedGroup=3545


    Og den her er den jeg har nu http://www.qtec.info/products/product.htm.848.html


    Vil gerne have at den er lyd løs :)

    Stander PC -> Amd Arthon XP 2000+ - TYAN Radeon 9700 Pro med ny VF700-Cu Køler - 768 DDR RAM - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 1 -> Acer Aspire 5220 - 3 GB DDR2 Ram - Amd Mobil Sempron 2,0 GHz - Nvidia 7000M - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 2 -> Toshiba Satellite 4090XCDT - 64 SDRam - Celeron 400 mHz - Windows 98

    Rettet en gang, sidst af MerfPJ ().

  • Også det jeg vil men er der forskel på dem altså, fx det stik der går fra Strømforsyningen til Bundkortet og den slags, det stik der går til bundkortet fra Strømforsyningen nu har 20 små ledninger = 20 ben på den anden side, men det er måske ikke noget at være bekymret over ?
    Der bliver måske ikke ændret på den slags eller hvad ?

    Stander PC -> Amd Arthon XP 2000+ - TYAN Radeon 9700 Pro med ny VF700-Cu Køler - 768 DDR RAM - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 1 -> Acer Aspire 5220 - 3 GB DDR2 Ram - Amd Mobil Sempron 2,0 GHz - Nvidia 7000M - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 2 -> Toshiba Satellite 4090XCDT - 64 SDRam - Celeron 400 mHz - Windows 98

  • Den North-Q kan 24 pin tilslutning hvor de kan tage den ene 4 pin af så det passer til tilslutningen på et ældre bundkort med 20 pin tilslutning. Men endelig vil jeg heller anbefale HEC's psu'er da det ekstemt støjsvage og yder rigtig godt. Men der er ikke så mange på edbpriser.

  • Lad for helvede være med at købe noget der står NorthQ/SHG/Hiper eller andet bamboo på.
    Køb noget ordentligt fra starten - Silverstone, Seasonic, OCZ, Corsair osv.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Tror jeg køber NorthQ 4775-400BU Strømforsyningen da jeg skal have andre ting fra Getmore.
    Men hvordan kan det være at der er blevet lavet de fire ekstra ben ?
    Hvad er de til for ?

    Stander PC -> Amd Arthon XP 2000+ - TYAN Radeon 9700 Pro med ny VF700-Cu Køler - 768 DDR RAM - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 1 -> Acer Aspire 5220 - 3 GB DDR2 Ram - Amd Mobil Sempron 2,0 GHz - Nvidia 7000M - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 2 -> Toshiba Satellite 4090XCDT - 64 SDRam - Celeron 400 mHz - Windows 98

  • Ville 1. aldrig handle hos getmore, 2. ikke købe en northQ efter de underlige idéer de er kommet omkring hvor mange watt der er behov for..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Hvad er der galt med Getmore ?
    Jeg har handlet der før havde ikke problemer med det.

    Stander PC -> Amd Arthon XP 2000+ - TYAN Radeon 9700 Pro med ny VF700-Cu Køler - 768 DDR RAM - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 1 -> Acer Aspire 5220 - 3 GB DDR2 Ram - Amd Mobil Sempron 2,0 GHz - Nvidia 7000M - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 2 -> Toshiba Satellite 4090XCDT - 64 SDRam - Celeron 400 mHz - Windows 98

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MerfPJ
    Hvad er der galt med Getmore ?
    Jeg har handlet der før havde ikke problemer med det.


    Hvis du en dag får brug for rma service vil du finde ud af det, har aldrig handlet der og kommer ikke til det, men hart hørt en del kedelige historier om Getless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Hvis du en dag får brug for rma service vil du finde ud af det, har aldrig handlet der og kommer ikke til det, men hart hørt en del kedelige historier om Getless


    Har samme erfaring ved RMA. De siger 2-3 uger ved RMA sager med sidst tog det 8 uger at få rep et GFX. De kender ikke til ordet Service og kundepleje. Men de er næsten altid billigst. Men hardware for dem er noget de sælger så skal de helst ikke se den stump igen. BAD BAD X(

  • Hejsa


    ville også holde mig LANGT fra getmore de har ikke en skid styr på hvad de har med at gøre kig evt. her


    vil derimod gerne anbefale Corsair her er et par bud. yder godt og ja man kan ikke høre dem køre.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().

  • Jeg fik tingene i går, og de er sat i og ja jeg bestilte fra GetMore i Søndags.
    Strømforsyning og Grafikkorts Køler køre fint, men jeg tør sku ikke sætte Grafikkorts Køler til silent mode, for så køre blæseren kun med 1,350 rpm og vil kun larme 18 dB, men jeg har sat den til Normal mode og der køre den 2,650 rpm og larmer 28 dB og jeg kan se at kortet bliver kølet til en temperatur på 39 - 40 Grader.
    Så er der nogen der har prøvet det, eller er der nogen der ved hvornår kortet brander sammen, altså ved hvilken Temperatur ?
    Alt i alt vil der ske noget ved at sætte den på silent mode ?

    Stander PC -> Amd Arthon XP 2000+ - TYAN Radeon 9700 Pro med ny VF700-Cu Køler - 768 DDR RAM - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 1 -> Acer Aspire 5220 - 3 GB DDR2 Ram - Amd Mobil Sempron 2,0 GHz - Nvidia 7000M - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 2 -> Toshiba Satellite 4090XCDT - 64 SDRam - Celeron 400 mHz - Windows 98

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MerfPJ
    Jeg fik tingene i går, og de er sat i og ja jeg bestilte fra GetMore i Søndags.
    Strømforsyning og Grafikkorts Køler køre fint, men jeg tør sku ikke sætte Grafikkorts Køler til silent mode, for så køre blæseren kun med 1,350 rpm og vil kun larme 18 dB, men jeg har sat den til Normal mode og der køre den 2,650 rpm og larmer 28 dB og jeg kan se at kortet bliver kølet til en temperatur på 39 - 40 Grader.
    Så er der nogen der har prøvet det, eller er der nogen der ved hvornår kortet brander sammen, altså ved hvilken Temperatur ?
    Alt i alt vil der ske noget ved at sætte den på silent mode ?


    Har du et 3pin fan stik på mobo i nærheden? Så prøv at download speedfan og se om du kan skrue ned med det? I speedfan kan du også se den nøjagtige temp det plejer være meget nøjagtigt.
    http://www.almico.com/sfdownload.php

  • Det er speedfan jeg bruger, så jeg er ikke helt newbie :P
    Men jeg kan ikke helt få fat i hvad du mener.

    Stander PC -> Amd Arthon XP 2000+ - TYAN Radeon 9700 Pro med ny VF700-Cu Køler - 768 DDR RAM - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 1 -> Acer Aspire 5220 - 3 GB DDR2 Ram - Amd Mobil Sempron 2,0 GHz - Nvidia 7000M - Ubuntu Gnu\Linux
    Bærbar 2 -> Toshiba Satellite 4090XCDT - 64 SDRam - Celeron 400 mHz - Windows 98

    Rettet en gang, sidst af MerfPJ ().

  • jeg vil købe en corsair denne her koster 600kr
    http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2099111
    har sat 15 stk i nye pcer har virket alle sammen ,er meget stabil
    42 ampere på 12volt det er noget
    holder mig fra chill og northq og andre lavprismærker ,der masse forum hvor de er brændt sammen
    har også 2 stk chill der brændt sammen ,noget værre lort
    handler kun hos shg ,midtdata,prcdata,expressdelivery der får man rigtigt god service
    getmore holder jeg mig langt fra det er det største svindlerfirma jeg har set rma op til 4 mdr

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MerfPJ
    Det er speedfan jeg bruger, så jeg er ikke helt newbie :P
    Men jeg kan ikke helt få fat i hvad du mener.


    Nomalt kan du justerer hastigheden med speedfan du behøver ikke vælge high eller low. Det er det jeg mener. Så finder du en hastighed hvor din chip ikke blir for varm og den ikke larmer for meget.