AMD Athlon Xp 3200+ phoenix technologies ltd asus a7n8x-e deluxe acpi bios rev 1012

• Hej med jer.

Jeg har er spørgsmål, er der nogen der ved om man kan komme over 2.185 Ghz med denne. AMD Athlon Xp 3200+ phoenix technologies ltd asus a7n8x-e deluxe acpi bios rev 1012, og hvis hvordan.?

• bundkortet er et nforce2 kort..startede selv med at oc min barton 2500+ på det bundkort, men en 3200+ er nogenlunde hvad de cpuer kunne klare stabilt, så et er nok ikke meget du kan presse ud af den.

men vil du prøve skal du have fundet nogle overclocking guider til nforce2 bundkort.

basicly skal du finde et program der kan checke temp på cpu, du skal låse agp til 66 og du skal skrue ned for rammene hvis de ikke kan klare hastigheden....og så sætter du sådan set bare FSB op med 10 ad gangen indtil den bliver ustabil...test med prime95 fx...når den gør det kan du skrue lidt op for volt, hvis den ikke bliver for varm...hvor varmt det er, kan jeg ikke helt huske, men ca 55-60 var vidst deromkring de skulle holdes. hjælper det ikke at skrue op for volt, så kan du prøve at skrue ned for ram, og hjælper det heller ikke, skal du skrue lidt op for volt til chipsettet (nforce2)..er den stadig ikke stabil, så må du skrue ned og acceptere den hastighed du nu kunne få den op på.

check desuden hvor du resetter bios på bundkortet...det får du brug for hvis den går helt i sort.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.