Er det sikkert?

  • Jeg er begyndt at OC mit grafikkort, det er et BFG 8800 GTS 640mb OC.


    Det er i øjeblikket på 700/1674/1890 og fan er sat til 100% altid


    Idle siger Rivatuner den er ca. 51 grader varm, og under load i crysis osv, er den 65-70..


    Er der andet man skal tage højde for end varmen når man OC'er sit grafikkort?


    På forhånd tak

  • Nu prøvede jeg i Crysis, med hastighederne jeg skrev ovenfor, og nu er den begyndt at crashe efter 10-20 sekunder på en map, nu er jeg gået helt tilbage til stock, så jeg tror jeg gik for langt... altså jeg kan ikke komme til windows eller noget, billedet står bare stille og jeg bliver nød til at resette..
    Burde den ikke have givet artifacts og alt muligt andet før den crasher?

  • Nu har jeg sat det til 650/1600/900 så må vi se hvordan det går, hvis denne clock nu er nok for mig, kan jeg så gøre blæseren langsommere så den ikke larmer? hvor højt må temperaturen egentlig være?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Nu har jeg sat det til 650/1600/900 så må vi se hvordan det går, hvis denne clock nu er nok for mig, kan jeg så gøre blæseren langsommere så den ikke larmer? hvor højt må temperaturen egentlig være?


    Det skulle rivatuner kunne klare, men har aldrig rodet med det da jeg ikke har blæser på mit kort.


    Tja en 80-90 som max, så begynder kortet at throttle, gav hakken i spil her selv om fps var fin og stabil. :$

  • Tak for svarene Noxon.


    Jeg kørte lige SuperPI på en stock E6750, og fik 19 sekunder for 1m, er det ok? det bruger kun 1 core kunne jeg se, så jeg går ud fra at det ville gå meget hurtigere hvis det var threaded eller hvad?

  • Lige en sidste ting, når jeg spiller Team Fortress 2 med alt på max dvs. AA AF osv på 16x, så dropper jeg nogengange helt ned til 50 fps, er det normalt? jeg tror det er min CPu fordi da jeg testede før brugte den 50% dvs. hele kerne 1 og ikke noget af 2'eren, men hvis min superPI er normal så er min CPU ven hurtig nok...


    Det mærkelige er at jeg syntes det kom efter jeg geninstallerede XP efter at have haft en trial af Vista på, i vista var den næsten konstant på 75 (har Vsync slået til) men nu går den nogen gange ned til 50, ikke fordi det ikke kører smooth det gør det, bare lidt irriterende.

  • antialiasering og den slags tærer MEGET på din cpu...og det spil kan kun udnytte 1 kerne og derfor vil du få problemer...at installere vista der sluger yderligere ressourcer forværrer jo naturligt problemethvis det i forvejen ligger på kanten af hvad det kan klare.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astral
    Prøv at bruge "mat_queue_mode 2" i TF2, det gør at spillet bruger flere cores.


    spillet er ikke lavet til at udnytte flere cores, så det får man ikke meget ud af..lidt som at wow nu også understøtter det rent teoretisk.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.