Fremtidssikker, spil pc?

• Hej alle.

Min lillebror har lige købt ny computer, den er desværre bedre end min p4 3.2ghz.
    Så ville hører om man kunne få en god computer, som kan spille de nye spil (crysis fx) jeg har ikke fulgt med i hardware det sidste år, så er lige lidt lost (:

Er det muligt og få en god computer, som også kan bruges om 3 år fx. Til 7.000kr f.eks? Eller, hvor mange penge skal man op i før det kan betale sig? Det kun computeren, skærm, mus osv har jeg allerede.

Men er så i tvivl om der skal vista på den? De fleste jeg kender har allerede skiftet til vista, men syntes det meget langsomt i forhold til xp?

Håber en venlig sjæl kan hjælpe. :)

DXC.

• Altså for 7000 kr kunne delene måske se sådan her ud ca :

Corsair HX620W
    Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz / Core 2 Duo E6850 3 GHz
    Corsair XMS2 2 x 1 GB PC6400 CL4
    Antec Performance One P182
    Gigabyte GA-P35-DS3L
    WD Caviar SE16 WD2500KS 250 GB
    ASUS EN8800GTS 512 MB

Her er vel dele for ca 7000 kr, men ellers kig de mange tråde igennem om samme emne. Med til det med fremtidsikker og 3 år frem i tiden, lad være og tænke sådan, hardware marked går alt for hurtigt til det. Vil altid bedre kunne betale sig og opgradere løbende og ikke købe den dyreste model CPU/GFX.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

• Uha da da 3 år er lang tid. Prøv at se hvad for computere og gfx der var i 2004? Udviklingen går stærkt der. tror det meste på markedet i dag er forældet om 3 år desværre. ;(

• Kan ikke lade sig gøre... :D Det går for hurtigt, det man kan er at købe en comp. nu også når den en dag ikke kan mere så købe nogle småting til den, men du vil aldrig kunne spille de nye spil specielt længe i fantastisk kvalitet... :D That's life når vi snakker HW etc. :D

Oprindeligt indlæg af DXC
    okay . Men jeg har da haft min P4 i snart 4 år, og den kan da stadig trække de nye spil, dog ikke crysis :) ..

Men tak for rådende, jeg prøver og kigge de andre tråde igennem og se hvad jeg kan finde :)

Jo men hvilket gfx kort havde du for 4 år siden? Og ram etc.`?

du kan nok stadig kører spillene men hvor godt du kører dem er mere spørgsmålet :D

• Udviklingen går super stærkt. Se f eks for 1 år siden var en E6600 noget af det ypperste folk kunne købe med mindre det skulle være extreem. nu gider ingen købe sådan en mere. Og om et par md når de nye kommer er den slags cpuér helt out. Det går stærkt ogjeg synes stadig en E6600 er en fin chip. :D

Oprindeligt indlæg af Svan

Jo men hvilket gfx kort havde du for 4 år siden? Og ram etc.`?

du kan nok stadig kører spillene men hvor godt du kører dem er mere spørgsmålet :D

Det eneste jeg har ufskiftet på computeren var gfx, købte et x800xt, det funker da endnu :) .. Kan da køre det nye Unreal Tournament 3 i 1200*1024 ;)