Problemer med router

  • Jeg købte en Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54GL for en måneds tid siden og den har kørt upåklageligt lige til i går - da jeg ville på nettet ville den bare ikke forbinde til noget. Jeg har prøvet både med kabel og trådløs men forbindelsen fra routeren ud til nettet virker død.


    Forbinder jeg direkte til modemmet virker det fint. Jeg har ikke ændret noget eller gjort andre ting - den er bare død.


    Jeg har prøvet at genstarte modem og router og reset firmware uden held. Jeg kører med standart firmware.


    Nogle der har nogen bud til hvad jeg kan gøre?

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw


  • Hmm har du prøvet at release og renew IP...?! Det er under status.. DHCP release og DHCP renew... Så nulstiller den lige IP'en for routeren... Men hvis du har prøvet at reset firmware burde den også have renew'et IPen..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Yep har også prøvet en re-new...ip står som 0.0.0.0 hele tiden

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SarC
    Yep har også prøvet en re-new...ip står som 0.0.0.0 hele tiden


    Jah det er præcis det der er problemet... Det anede mig... Den skulle meget gerne blive tildelt en IP fra centralen via modemet... Det plejet lige at tage et minut eller to her hos mig hvis jeg renew'er min IP og så kommer den nye bare frem på skærmen...


    EDIT: Kan det være kablet mellem router og modem der er noget skidt?? Prøv evt. med et andet og se om det virker..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Jeg så en FAQ for et par dage siden, kan ikke huske hvor eller med hvilken router. Men anyways der var et spørgsmål angående et tilsvarende problem.
    Der anbefalede de at man slukker modem og router og tænder begge uden at de er forbundet, efterfølgende forbindes de så:) Ved ik om det hjælper eller om du allerede har prøvet også at genstarte modemet?
    Edit: Jeg antager du har prøvet når du nu skriver du har rebooet begge ting:P /slap self for ikke at læse hele posten hehe

    /Steffen


    IBM T60
    Intel T7200@2.0 GHz
    Intel X25-M - 160 GB
    2 GB Ram

    Rettet en gang, sidst af Tecza ().

  • Nu virker det squ!


    Jeg prøvede at pille alle kabler fra og slukke computeren. Så tændte jeg modemmet og ventede på at det var klar. Så tændte jeg routeren og ventede på den og så tændte jeg computeren og nu virker det...synes det er pænt underligt da jeg har prøvet det før, bare ikke så systematisk, og så det at fejlen bare komu ud af det blå!


    Tak for hjælpen til jer begge :-D

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SarC
    Nu virker det squ!


    Jeg prøvede at pille alle kabler fra og slukke computeren. Så tændte jeg modemmet og ventede på at det var klar. Så tændte jeg routeren og ventede på den og så tændte jeg computeren og nu virker det...synes det er pænt underligt da jeg har prøvet det før, bare ikke så systematisk, og så det at fejlen bare komu ud af det blå!


    Tak for hjælpen til jer begge :-D


    Hehe så lidt... Jah ingen har sgu sagt at alt IT er logisk... Nogen gange vil lortet bare ikke som man selv vil.. :P

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.