Hjælp noob til at OC


  • CPUz skriver alt muligt ;)


    RAM står fint nok der, ved 1200mhz kan du smide dem lidt ned evt. men rod med dem når du har fundet cpu max.


  • Står ram på auto ?


    tjaa prime gør altid cpuen en del varmere end den blir i spil, så en 70-75 er vel ok.


    Fsb må du hæve med hvad du vil. Nogle gange kan det dog godt gå i fisk, men så genstarter skidtet jo bare..

  • FSB styrer du helt selv - 108MHz per gang bliver dog lidt hidsigt efterhånden når du når 3.3->3.4 ville jeg nok skære den ned til det halve! Alt efter temperatur og temperament....


    70->80 grader er der intet i vejen for - tjunction er som sagt 100 grader :) Men det er din risiko at løbe :9xo det er jo dig der overclocker.... :evil:

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • med 4 stænger krudt i tønden (ram) kan det være chipsettet der har lidt svært ved at styre dem under oc, men så meget varme kan også være skyld i det....jeg ved ikke hvor tolerant Quadcoren er, men det virker altså ret højt så tidligt.


    prøv dog at give chipset mere volt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Alt burde kunne stå på auto - undtaget FSB, Vcore og Ramhastighed.


    Hvad giver du af Vcore? hvilken strap kører du med? Og hvad står dine ram til i bios?


    Det jeg tror du kan have problemer med er enten vcore, din strap, eller ram hastighed...


    EDIT: Dine ram er 'bygget' til at køre 1066MHz. Hvis de kører auto=stock volt så er det måske derfor du har et problem. Sæt din divider så du ikke overstiger 1066MHz på dine ram. Så kan du altid når du har fundet CPU-max finde RAM-max.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Hvad jeg giver af volt? pass- hvor instiller jeg volt, og hvor meget skal den have?


    Jupiter Downs: Hvis mine ram er lavet til 1066MHz, så er det da mærkeligt at de køre 1104MHz nu, men kunne jo prøve at nedsætte RAM Frequncy.


    Ikke så mærkeligt!!! overhoved! Det er nogle god RAM med nogle gode chips. Hvis du giver dem 2.1 volt som producenten har rated dem til, så render de også mere! Din CPU render jo fx også hurtigere end 2.4GHz :9xo


    Men jes - sæt dem ned i hastighed :) så kan du også komme længere!

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jupiter Downs


    Ikke så mærkeligt!!! overhoved! Det er nogle god RAM med nogle gode chips. Hvis du giver dem 2.1 volt som producenten har rated dem til, så render de også mere! Din CPU render jo fx også hurtigere end 2.4GHz :9xo


    Men jes - sæt dem ned i hastighed :) så kan du også komme længere!


    Ok prøver jeg snere, men hvor giver jeg ramne 2.1volt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK


    Ok prøver jeg snere, men hvor giver jeg ramne 2.1volt?


    Altså når du hverken ved hvor man sætter det ene og det andet - så lad vær! for du ender bare med at fucke det op ved at sætte spænding til noget forkert! Eller et helt forkert sted.....


    Du skulle gerne ikke ligge og lege med at ændre nogle spændinger før du når 3.2->3.3 GHz og måske først omkring 3.35GHz.


    Men du skal til at holde seriøst øje med temperaturene på din cpu - for den er lun i forvejen og den skal ikke meget længere før det er temperaturen der gør den ustabil!

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Nej det kan du have ret i, men mit mål var at nå de 3.2GHz, så ville nu gerne, lige se om jeg kunne få den 0.1ghz længere op :D (bliver den for varm, må jeg så gå ned igen)


    EDIT:
    Nu ser det ud som om, jeg har fået den stabil ved 3.2GHz (har testet i 30min.)
    [Blocked Image: http://img69.imageshack.us/img69/7584/oc32ghztg0.th.jpg]


    FSB 360
    DDR2 - 1080MHz


    Så har nu nået jeg mit mål ved 3.2Ghz, så tror jeg stopper her :D :rules: