Performance forskel?

• Hey!

Jeg vil gerne vide om der er en performance forskel på Vista 32'bit og 64'bit.

Jeg har følgende spec:'
    E6850 CPU
    8000 GT gfx
    P5N32-E mobo
    500 gb HDD
    2 gb 8 mhz DDR2 ram

Vil jeg i spil som crysis og call of duty 4 mærke en forskel hvis jeg har en 32'bit frem for en 64'bit...

Vil helst have 32'bit da der er flest spil der er Kompatible med den bit...

• der BURDE være en forskel, selvom du ikke har flere ram end 32 bit understøtter....men det er nok ikke alverden...men bruger du 32 bit, ville det da være bedre at køre med xp...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    der BURDE være en forskel, selvom du ikke har flere ram end 32 bit understøtter....men det er nok ikke alverden...men bruger du 32 bit, ville det da være bedre at køre med xp...

Ikke helt, fordi jeg skal have directX 10.0 = vista...

Men hvad mener du helt præcist med at "selvom du ikke har flere ram end 32 bit understøtter" vil det sige sig at hvis jeg skaffer 2 gb mere (så jeg har 4 gb ialt) at 32'bitten ikke kan "se" de 2 nye?

Oprindeligt indlæg af Azyle

Ikke helt, fordi jeg skal have directX 10.0 = vista...

Men hvad mener du helt præcist med at "selvom du ikke har flere ram end 32 bit understøtter" vil det sige sig at hvis jeg skaffer 2 gb mere (så jeg har 4 gb ialt) at 32'bitten ikke kan "se" de 2 nye?

32bit kan ikke se 4GB...

Oprindeligt indlæg af Bllets

32bit kan ikke se 4GB...

32-bit kan toalt set benytte sig af 4GB ram og det er inkl. ram på GFX etc.

64-bit kan benytte sig teoretisk af 16EB...

Oprindeligt indlæg af Svan

32-bit kan toalt set benytte sig af 4GB ram og det er inkl. ram på GFX etc.

64-bit kan benytte sig teoretisk af 16EB...

Ja, det er så sindsygt. kan huske en kammerat og jeg sad og prøvede at regne det ud. Så fik også sådan et tal. Kan du huske den logsike forklaring?

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Det er ikke alle versioner af Vista 64Bit som understøtter 16EB.

[Blocked Image: http://img466.imageshack.us/img466/4438/vistax64memaw1.png]

Nej derfor jeg skriver teoretisk :D

Taget fra wikipedia:

The emergence of the 64-bit architecture effectively increases the memory ceiling to 2^64 addresses, equivalent to 17,179,869,184 gigabytes or 16 exabytes of RAM. To put this in perspective, in the days when 4 MB of main memory was commonplace, the maximum memory ceiling of 2^32 addresses was about 1,000 times larger than typical memory configurations. Today, when 1 GB of main memory is common, the ceiling of 2^64 addresses is about ten billion times larger, i.e. ten million times more headroom.

• Så i siger faktisk, at 32'bit kan "se" alle 4 gb? Sådan så jeg ikke spilder mine penge ved at købe 2 gb mere, som ikke engang kan bruges?

Køber nok ikke ultimate men bare perminum ting (eller hvordan det staves)

Oprindeligt indlæg af Azyle
    Så i siger faktisk, at 32'bit kan "se" alle 4 gb? Sådan så jeg ikke spilder mine penge ved at købe 2 gb mere, som ikke engang kan bruges?

Køber nok ikke ultimate men bare perminum ting (eller hvordan det staves)

Det kan som nævnt tidligere se total 4GB så de ram der er på dit GFX kort etc. tæller med...

• F.eks. hvis jeg smider et Intel 631 cpu og et PCI gfx i min server og køre 32Bit OS så kan OS se 3.5GB ud af 4GB ram og hvis jeg smider en E6600 i og et PCI-e gfx (6600le) så kan OS kun se 2.8GB, så men et 32Bit OS og 4GB ram eller mere så kan det svinge meget hvad du kan se, men for at se alle 4GB så skal du køre 64Bit OS.