Genstart ved OC E6600

  • Mit system:


    P5W/DH/Deluxe
    E6600 @ Zalman 7700-Cu
    Inno 7950GT
    2*1 gb PC2-6400 - OCZ Gold Gamer eXtreme XTC Dual Channel
    Antec SmartPower 2.0 SP-500PEC


    Min cpu kører pt. på 3ghz (333fsb), hivs jeg sætter den på fsb 355 svarende til 3.2ghz, genstarter den når den loader windows. Hvad kan der være galt? Har tænkt lidt på mine ram, men hvad kan jeg gøre der? Hvad ville i tro er muligt at få den op på?

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.

  • Min Vcore var std. og har nu sat den til 1.4 og kører med FSB 360 (3244mhz) og indtil videre har den ikke genstartet.


    MEN, når jeg starter min com skriver den PC-3200 dual (ca), hvorfor gør den det? :-/


    Har tjekket via Everest og der står "Field Value
    @ 400 MHz 5.0-5-5-15 (CL-RCD-RP-RAS)"

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af u.g.p
    Min Vcore var std. og har nu sat den til 1.4 og kører med FSB 360 (3244mhz) og indtil videre har den ikke genstartet.


    MEN, når jeg starter min com skriver den PC-3200 dual (ca), hvorfor gør den det? :-/


    Har tjekket via Everest og der står "Field Value
    @ 400 MHz 5.0-5-5-15 (CL-RCD-RP-RAS)"


    det med PC3200 skriver den bare, du kan se hastigheden i cpuz under memoery

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Den ligger på 270mhz, er det ikke lidt? :rolleyes:

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.

  • jo ret lidt. Du kan bare smide divideren op til ca DDR700-DDR900, det burde de jo kunne

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af u.g.p
    Den ligger på 270mhz, er det ikke lidt? :rolleyes:


    Hvor har du aflæst det? For mange steder når du aflæser skal du lige huske at gange det med 2... :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Proev lige at hent version 1.42 istedet http://www.cpuid.com/download/cpu-z-142.zip
    Mener slet ikke man kan koere under 1:1 divider..?


    Asus P5W DHhar en "negativ" divider (altså under 1:1: ).
    u.g.p, prøv at ændre divideren så du køre 1:1 og check hvilken Bios version du køre med, pt. er den nyeste version 2406 (fra den 23. november 07)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    Asus P5W DHhar en "negativ" divider (altså under 1:1: ).
    u.g.p, prøv at ændre divideren så du køre 1:1 og check hvilken Bios version du køre med, pt. er den nyeste version 2406 (fra den 23. november 07)


    Var lige i Bios, men kan ikke finde ud af, hvor jeg ændre til at køre 1:1. Det mest logiske sted jeg kunne finde, er det på SS - http://peecee.dk/?id=83634 Men, hvad skal jeg vælge?


    Er Bios versionen det der står nederst, i såfald 02.58.

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af u.g.p


    Var lige i Bios, men kan ikke finde ud af, hvor jeg ændre til at køre 1:1. Det mest logiske sted jeg kunne finde, er det på SS - http://peecee.dk/?id=83634 Men, hvad skal jeg vælge?


    Er Bios versionen det der står nederst, i såfald 02.58.


    den menu som du har et ss a er den rigtige menu, sæte den til DDR2-720MHz så køre din ram 1:1, har din bios ikke en info side hvor du kan se hvilken cpu der er installet og hvor meget ram der er i, der burde bios version også stå.

  • Okay, det prøver jeg lige.

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.

  • Så har jeg sat den til 720mhz og rammene er nu på 360mhz.


    Jeg har fundet ud af at det er bios version 0701. Tror den er lidt ældre fordi ved genstart slukker pcen først og derefter starter 5 sek efter, mener jeg at jeg hørte var noget der var rettet, men er ikke sikker.


    Men hvad giver det af evt. fordele ved bios updatering? Nu er det fordi jeg er lidt bange for der går noget galt. :rolleyes:

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af u.g.p
    Så har jeg sat den til 720mhz og rammene er nu på 360mhz.


    Jeg har fundet ud af at det er bios version 0701. Tror den er lidt ældre fordi ved genstart slukker pcen først og derefter starter 5 sek efter, mener jeg at jeg hørte var noget der var rettet, men er ikke sikker.


    Men hvad giver det af evt. fordele ved bios updatering? Nu er det fordi jeg er lidt bange for der går noget galt. :rolleyes:


    som du kan se på Asus' download side.
    http://support.asus.com/downlo…%20Deluxe&SLanguage=en-us
    så er der kommer mange nye bios versioner siden din, blandt andet med support til nye cpu'er samt ram forbedringer og så lang tid du ikke opdatere din Bios i Windows men bruger EZ Flash (hvor man kan opdatere Bios'en inde fra Bios'en) så er chancen for at det skulle gå galt rigtig små.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    som du kan se på Asus' download side.
    http://support.asus.com/downlo…%20Deluxe&SLanguage=en-us
    så er der kommer mange nye bios versioner siden din, blandt andet med support til nye cpu'er samt ram forbedringer og så lang tid du ikke opdatere din Bios i Windows men bruger EZ Flash (hvor man kan opdatere Bios'en inde fra Bios'en) så er chancen for at det skulle gå galt rigtig små.


    Okay har downloadet bios "P5W-DH-ASUS-Deluxe-2406.ROM", nu har jeg leget med tanken om at updatere biosen før, og læst lidt forskelligt på nettet. Men er det rigtigt forstået at jeg kan ligge den "P5W-DH-ASUS-Deluxe-2406.ROM" ned på en USB key, gå ind i det EZ flash i biosen og så få den til at finde filen på et drev, og så skal jeg bare gøre hvad der står?


    Er der noget jeg skal huske at gøre inden opdatering af bios? Mener jeg læste at biosen skulle stå på default, dvs. ikke være oc osv, og der ikke måtte lige andet på usb keyen?

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af u.g.p


    Okay har downloadet bios "P5W-DH-ASUS-Deluxe-2406.ROM", nu har jeg leget med tanken om at updatere biosen før, og læst lidt forskelligt på nettet. Men er det rigtigt forstået at jeg kan ligge den "P5W-DH-ASUS-Deluxe-2406.ROM" ned på en USB key, gå ind i det EZ flash i biosen og så få den til at finde filen på et drev, og så skal jeg bare gøre hvad der står?


    Er der noget jeg skal huske at gøre inden opdatering af bios? Mener jeg læste at biosen skulle stå på default, dvs. ikke være oc osv, og der ikke måtte lige andet på usb keyen?


    Måske skulle du lige omdøbe bios filen (til f.eks. 2406.ROM) da EZ Flash hvis nok ikke understøtter lange filenavne, det kan godt ligge andre ting på USB key'en og jeg har aldrig haft problemer med at update min bios samtidig med at den har været OC'et, men kig i din manual også på side 4-5 der står hvordan man gør med EZ Flash.

  • Så fik jeg updateret mn Bios til den nyeste version. Men første gang jeg kom i bios stod min speed til dette: http://peecee.dk/?id=83654 Hvordan kan det være? Og hvad jeg kunne se stod fsb osv. rigtigt?


    Men jeg OC den til 360 fsb og 720mhz ram: http://peecee.dk/?id=83653 Ved det ramte den 28xx mhz, hvordan kan det være den ikke ramte 32xxmhz? :rolleyes:


    Hvordan ændre jeg Vcore, kan ikke rigtig finde noget af der stpr man skal disable?


    Ydermere, så da jeg prøvede det 360fsb genstartede min com hver gang den skulle loade windows, så nu har jeg den til default og nu køre den så de rigtig 2400mhz. Men det er vel vcore der skyldes at den genstartede?


    Håber du/i kan hjælpe

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.

    Rettet en gang, sidst af u.g.p ().


  • Menu'en til Disable speedstep og C1E ligger i "Advanced" -> "CPU Configuration" (Side 4-24 i din manual) og måske er det mangel på vcore der gør at den genstarter, men hvis den stadig genstarter så prøv at smide lidt mere volt på MCH og FSB

  • Nu har jeg disable de ting.
    Jeg startede med 320fsb og 1.4vcore, når jeg trykker save og den gestarter, får min skærm intet signal, så jeg må slukke pcen og starter den igen. Så kommer der en besked "OC failes or Overvoltage failed".


    Hmmmm, kan være jeg bare skal droppe det, bare underligt med den gamle bios fungere det jo.


    Prøvede først at sætte ram til 800mhz og 2. gang Auto, men gjorde ingen forskel.

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.