ACCES Bus Controller problemer!

  • Hey


    Jeg har nogle problemer med at få mit lydkort til at virke, så jeg håber i kan hjælpe mig :) Jeg købte for et stykke tid siden et HDA X-plosion 7.1 DTS lydkort. Kortet virkede fint uden nogle problemer i en længere periode.
    Efter jeg sidst geninstallerede kunne jeg dog pludselig ikke få lov at installere driverne igen og jeg blev bedt om at "please connect your HDA X-plosion 7.1 Card", til trods for at kortet var sat i. Derudover fik jeg at vide at der var hardware som ikke var ordenligt installeret, nemlig en ACCES Bus Controller. Tager jeg mit lydkort ud af systemet, er der intet problem med en ACCES bus controller.


    Jeg har prøvet lydkortet i en anden computer, og her virkede det fint. Jeg har geninstalleret igen, men fik samme resultat. Ingen hardware ændringer blev foretaget før problemet opstod.


    Jeg har skiftet kortet mellem flere forskellige PCI porte, uden resultat.


    Jeg kører med et A8N-SLI motherboard, og en AMD CPU. Derudover kører jeg et SLI setup med 2 x 7900 GT gfx kort.


    Mit onboard lyd virker fint, og computeren virker generelt uden problemer med undtagelse af mit lydkort.



    Jeg håber meget i kan hjælpe mig, idet jeg virkelig er træt af den dårlige lyd jeg får fra mit onboard kort :)


    På forhånd mange tak :)


    :rules:

  • prøv at disable dit onboard lydkort ibios og installere bundkort driverne til nforce delen igen....kan være begge dele der laver bøvl....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.