60grader er fint til 24/7.
Prøvede min ved 3.2 og 3.3ghz med std køler og volt, der blev den ~65C ved 25C rum temp, og ikke noget super airflow. (Brugte Orthos)
*edit*
Brugte AS5 istedet for det der std snask.
60grader er fint til 24/7.
Prøvede min ved 3.2 og 3.3ghz med std køler og volt, der blev den ~65C ved 25C rum temp, og ikke noget super airflow. (Brugte Orthos)
*edit*
Brugte AS5 istedet for det der std snask.
Synes da 65C er meget ved kun 3.2 Ghz? Og ved ikke om det gør noget, men det er hver core der er 48C under load.'
EDIT: Hvis jeg smider Vcore op på 1.475 eller sådan noget hvor meget tror du så jeg kan smide den op på?
Argh, kommer derop og så siger de fandme først mandag slevom de lige havde lovet jeg kunne hente den idag Men nogen kan svare mig på spørgsmålet?
min er også deroppead....
Gav i sin tid min E6600 1.725V ...
.. den blev kun 85C under load
hehe shit hvornår lukker en cpu ned, og hvis det er må den så godt blive ca 80C under load, hvis nu jeg "VIL" have den skal køre 3.4-3.6Ghz med st køler?
Nogen som kan svarer på mit spørgsmål oppe Og er der nogen som Ca ved hvad en E6600 skal have i 3dmark 06 cpu scorer? Og det er en total Std e6600 vi snakker om ikke en oced.
På forhånd tak.
Så længe den er under 75C max load sker der i hvert fald ikke noget..
hehe, så må den jo også stige 25Grader i load mere end den gør nu, så kan da nemt oc den en bette smule
Jeg bruger ~1.425 volt til 3.5 ghz på samme cpu.
Standard skal den ha 1.35 volt.
Bundkort betyder rigtig meget. Jeg kunne ikke komme over 285x9 på mit gamle msi, det var godt nok nitte.
Ehm nu er jeg sku kommet i problemer skulle jo prøve mit nye bunkort som jeg har fået nu og prøvede bare lige oc den til 2.70 men den svinger fra 1.80Ghz nu til 2.70Ghz og multi svinger fra 6-9 ?? hvad sker der hvordan låser jeg den på 9 og hvad er det jeg virkelig skal for at oc nu?.. grader ca 34
Nice nice, har fundet ud af det den clocker op auto bare den skal det mindste så det er fint, og har fået den op på en 3.3Ghz nu uden det mindste prob men stopper her da den begynder at blive 60-65 Grader under load.
Nice jeppe! 3,3Ghz er sku meget
Kunne sku også godt tænke mig nyt bundkort
Hvordan kører det så i Crysis?
QuoteOprindeligt indlæg af Jeppe
Nice nice, har fundet ud af det den clocker op auto bare den skal det mindste så det er fint, og har fået den op på en 3.3Ghz nu uden det mindste probmen stopper her da den begynder at blive 60-65 Grader under load.
hvad har du sat din cpu volt til ?
hvis den står til auto så har de fleste bundkort det med at putte mere volt på end der er brug for.
har selv sat den til 1.475 mener jeg ved ikke om jeg kan smide den lavere ned har ikke prøvet skulle bare lige hurtig smide den op på noget
frå ca 2950 i 06 og 12100 i 05 så fine scorer til Ghz
Mine ram kører ikke 1:1 men de kan stadig køre 1120Mhz mener jeg det er
QuoteOprindeligt indlæg af Jeppe
har selv sat den til 1.475 mener jeg
det er lidt højt til stock køler, men så lang tid du bare er i gang med at finde OC max så gør det ikke noget, jeg bruger selv 1.425v på min 3.6GHz og med den volt kan jeg ramme omkring 3.8GHz inden at der skal mere volt på.
Hvis den blir for varm slukker pc'en, det har min gjort de gange jeg ikk har fået tændt for vandpumpen, og så blir den ret varm ret hurtigt hehe. Men ingen skade sket.
*edit*
Prøv 1.3 vcore istedet, burde være nok.
Min skal kun have 1.36v ved 3.6ghz
hehe okay
Dine ram burde let kunne køre 1:1.