Fik købt mig en ny (enorm) Tuniq Tower 120 køler til min E6600 så jeg kunne få OC'ed den lidt mere end med stock køleren.
Jeg er ikke så erfaren med OC, men har da ligget stabilt på 3Ghz på stock køleren uden problemer.
Har så bare store problemer med at få den stabil ved 3,4Ghz eller derover.. Har aldrig problemer med at boote, selv ved 3,6Ghz.. Det er altid roundoff error i Orthos eller et freeze/bluescreen.
Jeg sætter self. vCore på CPUen op til en 1.45v ved 3,4 eller 1.5v ved 3,6Ghz men kan bare ik få den stabil selvom den booter fint og CoreTemp viser flotte temps ved idle/load.
Det jeg ikke helt har så meget forstand på er nok ram timings.. Min PC kunne ikke boote op med mine CorsairTwinXMatched 2GB PC2-6400 i dual channel (ved stock speed 2,4Ghz) uden at man manuelt satte timings i biosen til 4-4-4-12. Jeg har ikke ændret timings når jeg OCer, kan det være det? eller skal jeg måske ændre vCore på northbridgen eller ram?
Also, hvilke CPU features skal man slå fra i bios når man OCer? (EIST, Stepping, Execute disable etc.)
På forhånd tak for hjælpen.