rødøje funktion

• Jeg har lige opdaget at min anti rødøje lampe ikke lyser som den gjorde i starten.
    Mit spørgsmål er til andre 400D ejere: Lyser jeres rødøje lampe hver gang i trykker udløseren ned eller har det noget med lyset man befinder sig i?

Men rødøje lampe mener jeg den lille hvide refleks lignende lder sidder mellem grebet og bajonetten.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Malk
    Jeg har lige opdaget at min anti rødøje lampe ikke lyser som den gjorde i starten.
    Mit spørgsmål er til andre 400D ejere: Lyser jeres rødøje lampe hver gang i trykker udløseren ned eller har det noget med lyset man befinder sig i?

Men rødøje lampe mener jeg den lille hvide refleks lignende lder sidder mellem grebet og bajonetten.

Skynd dig ind i menuen og slå det pjat fra det er ikke godt for noget. Det du har ved grebet er af asist som hjælper med autofokus hvis der ikke er så meget lys.

Anti rødøje er en kort blitzudladning lige før billedet bliver taget og blitzen går af for det. Problemet er at folk ofte kommer til at se mærkelige ud i hovedet eller når at bevæge sig lidt fordi nu er billedet jo taget.

Slå det fra i en fart det hjælper stort set aldrig og du vil ikke få det så ofte med et dslr, skulle du få det tager det ca. et kvart sekund at fjerne i redigering.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Derfor er det nu meget rart det virker på et 14 dage gammelt kamera alligevel :)
    Der står i manualen at den lampe er anti rødøje, men hvis det er AF assit er det endnu værre at den ikke lyser :(

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Rettet en gang, sidst af Malk ().

Derfor er det nu meget rart det virker på et 14 dage gammelt kamera alligevel :)
    Der står i manualen at den lampe er anti rødøje, men hvis det er AF assit er det endnu værre at den ikke lyser :(

Ok kan godt være at 400D rent faktisk har en rød øje ting vil jeg ikke ligge hovedet på bloggen med. At den ikke lyser konstant betyder jo ikke at den ikke virker.

Af asist bliver jo kun slået til hvis der er specielt behov for det. Samme gælder vist for anti red-eye. Hvis du ikke bruger flash vil den nok ikke aktiveres.

• Jeg har forsøgt at teste det både med og uden flash, og i dårligt lys, den vil bare ikke lyse :(

Jeg bliver skuffet hvis jeg skal have et 14 dage gammelt kamera til reperation i 2 uger for at få det lavet :(

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Jeg har forsøgt at teste det både med og uden flash, og i dårligt lys, den vil bare ikke lyse :(

Jeg bliver skuffet hvis jeg skal have et 14 dage gammelt kamera til reperation i 2 uger for at få det lavet :(

Nu er der jo ikke nogen der siger det vil tage to uger :)

• Det sagde de inde i butikken da jeg var inde og spørge hvor lang tid en simple sensor rens ville tage.

Jeg havde dog talt med CAV tidligere på dagen og de sagde jeg kunne få renset sensoren mens jeg ventede.
    Men når en sensor rens kan tage 2 uger hvis det er butikken som sender kameraet ind, så kan det vel tage ligeså lang tid at skifte en rødøje lampe :/

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Det sagde de inde i butikken da jeg var inde og spørge hvor lang tid en simple sensor rens ville tage.

Jeg havde dog talt med CAV tidligere på dagen og de sagde jeg kunne få renset sensoren mens jeg ventede.
    Men når en sensor rens kan tage 2 uger hvis det er butikken som sender kameraet ind, så kan det vel tage ligeså lang tid at skifte en rødøje lampe :/

Fik skiftet LCD på mit 20D på et tidspunkt det blev sendt mandag og jeg havde det igen fredag.

Dem der tår for rep med er ikke nødvendigvis de samme som laver rens.

Rens kan du selv gøre men burde jo ikke være nødvendigt ret ofte. Slet ikke med 400D som jo har rens funktion.

• Den rense funktion duer kun på "tørt" støv, den kan ikke ryste fedtet støv af sensoren - desværre :)

Og jeg havde fået 2 stædige støvpletter på sensoren som var så store at de var synlige selv på LCD skærmen.
    Jeg kontaktede som sagt så Platan Foto igår som bad mig komme ind med kameraet, og efter at have forsøgt sig med en pustebold kunne han godt se den ikke forsvandt.

Jeg købte mit kamera den 30 i sidste måned, og afhængigt af hvordan man tæller var der så gået 14-15 dage, dvs lige på grænsen af reklamations retten.
    Ekspedienten ringede så til CAV som tager sig af Canon reperationer og sagde at jeg ville komme forbi med kit kamera og hvis det ville komme til at koste noget skulle de bare sende regningen til butikken.
    Jeg tog hen til CAV og fik renset sensor på under 5 minutter, og sparede på den måde 1-2 uger uden mit kamera, Super god service fra platan foto´s side syntes jeg :)

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Rettet 3 gange, sidst af Malk ().

Den rense funktion duer kun på "tørt" støv, den kan ikke ryste fedtet støv af sensoren - desværre :)

Nej men du står vel heller ikke og helder cola eller olie i dit kamera.

Jeg tror jeg fik renset mit 20D to gange og det bare bare med oliefri tryk luft. Jeg havde det i ca. 2 år og det havde ingen funktion imod støv overhovedet.

• jeg troede ellers cola på lidt sandpapir var godt som sensor rense middel?
    Som jeg lige har tilføjet den post jeg skrev før så fik jeg det ordnet på 5 min uden regning :)

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

jeg troede ellers cola på lidt sandpapir var godt som sensor rense middel?
    Som jeg lige har tilføjet den post jeg skrev før så fik jeg det ordnet på 5 min uden regning :)

Burde jo stadig ikke være nødvendigt i mine øjne. Pas på når du skifter optik. Hold altid åbningen ned af og skift hurtigt, undgå at gøre det steder med meget støv og husk at sluk kameraet når du gør det.

• Nej vel?
    Og jeg har ikke skiftet objektiv én eneste gang da jeg kun har kit objektivet.
    Lige et tillægsspørgsmål:

Er det værd at ofre de ekstra penge et 50 mm prime f1.4 koster i forhold til f1.8?
    Jeg har hørt meget godt om 50 mm prime objektivet, og så er det jo super billigt.

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr