MB, GFX mm. til Core2 Extreme QX6850

  • Hey gutter



    Jeg har fået købt mig et stk IntelCore 2 Extreme QX6850 3 GHz og 1stk 150gb WD Raptor HDD.


    Men jeg mangler et godt MB (gerne med gode oc muligheder) nogen RAM (gerne gode oc muligheder også) et GFX og måske en PSU.



    MB: Overvejer mest et P35 chipset, men hvad for et mb model skal det være ? eller skal jeg vælge et nyere chipset ?


    RAM: Har 4x 1gb normale Kingston ValueRAM pc6400 CL5, men dette vil sikkert blive flaskehalsen hvis jeg beholder dem med mit system ? hvad skal jeg ellers vælge hvis jeg gerne vil havde hurtige og OC venlige RAM ?


    GFX: Egentlig det vigtigste i systemet, da jeg mest bruger min stationære til at game på, vil gerne smidde 2000-3000 efter et af de nyere 8800, hvad for et kan anbefales ?


    PSU: Har en Aspire 520W, kan den genbruges til dettte nye system ?



    Håber der er nogen der vil give et lille tip med på vejen, da jeg ikke selv følger særlig meget med i hardware udviklingen for tiden.


    pft

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Har du købt QX6850? Hvis ja, så brug retur retten inden det er forsent og få en Q9650 istedet imorgen, de koster vidst ca. det sammen

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nano
    Har du købt QX6850? Hvis ja, så brug retur retten inden det er forsent og få en Q9650 istedet imorgen, de koster vidst ca. det sammen


    Det er en jeg har købt billigt af en ven som skulle opgradere, så kan desværre ikke bytte den.


    Nogen der kan give nogen fif til det andet hardware ? :)

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Køb enten P35 eller X38 chipsettet som du selv er inde på...


    Køb nogle gode DDR2 ram enten de Crucial Ballistix der bliver omtalt på tweak pt til 849 kr. (ny pris), eller lignende forholdsvis billige og gode OC ram, (hvis du skal OC vel og mærke)...


    Angående GFX kort så skal du nok kigge på 8800GT, jeg ville bare købe det billigste der er pt som ligger i noget lignende 1500-1600 kr.


    kender ikke din PSU, men jeg ville købe en ny.. Menmindre det er en kvali PSU, syntes bare ikke lige Aspire siger mig noget :boxed:


  • Tak for svaret


    MB: 1 stk http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=381936 , kan det gå an ? eller findes der bedre board derude til ca samme pris ?


    RAM: 1 stk http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378008


    GFX: Muligvis 1stk Club 3D 8800GT http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=403726 , men findes der ikke nogen bedre ydende versioner som også er pengene værd til ca 2000-3000,- ?


    PSU: Det er en Apevia ATX-AS520W 12V , er den for sløv til dette system ? hvad skulle jeg ellers vælge hvis det skulle være ?

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Jeg ville også vælge en anden PSU... Jeg ville kigge på Corsair's 520 eller 620w serie...


    Angående bundkort syntes jeg næsten det er syndt at parre det med en sådan CPU, men jeg kan kun sige at jeg har hørt gode ting om P5k...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Angående bundkort syntes jeg næsten det er syndt at parre det med en sådan CPU, men jeg kan kun sige at jeg har hørt gode ting om P5k...


    Hvad for et kan du så anbefale hvis det ikke skal være det P5K ?

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PolluX^


    Hvad for et kan du så anbefale hvis det ikke skal være det P5K ?


    P5k er et ganske udemærket bundkort... Mne hvis jeg havde pengene ville jeg nok købe et P5k Deluxe eller ABIT IP35 Pro bundkort sådan noget i den dur...