Bedst til DPS

  • Tænker du på melee dps?


    IMO er rogues bedst til melee dps. Hvis vi går ud fra at alle classes spilles rigtigt og at de har samme niveau gear og de er i et 25 mands raid. De har samme buffs.
    Så synes jeg klart at rogues kommer først, dernæst warriors, så shamans. Vi har en rogue der får buff fra warrior og shaman, en shaman der får buff fra warrior og en warrior der får buff af shamanen.
    Dog vil jeg sige at en mage eller shadowpriest med det samme niveau gear ville kunne overdpse en rogue hvis de havde buffs der gav lige så stort et boost som en enhancementshamans buff på andre melee fx.


    Men tjah, det kommer vel an på gearet, hvem der spiller og hvor henne man er.

  • Jeg har kun een ting at sige: "Threat reduction". Ingen af de to klasser du nævner har dette, hvilket gør de ikke er i stand til at lave nuke's da de ikke kan reducere deres hate. Så om igen, roll rogue hvis du kan lide at lave melee damage.

  • Undskyld, men det var dog den lammeste diskusion til dato imo.


    God dps i et raid er en blanding af forskellige class. Ydermere er det væsenligt hvilken boss det er, f.eks. Al'ar er aff lock jo imba, hvor i mod andre er gode for melee.


    F.eks. giver nogle aoe dmg til melee hvilket giver spildt healing osv osv.

  • Enhancement shamans er ikk nær bedste til DPS da de også er en support class!
    Fury Warriors kan ikke outdps en topgeared lock eller rogue IMO

  • Rogues, end of discussion lol.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Hvor er hunter blevet af i denne diskussion? :)


    Alt er relativt. Hvilken DPS klasse, der udgør den bedste/højeste/mest effektive DPS i raid er ekstremt relativt og kommer an på så mange ting. Hovedsagligt, hvor godt klassen spilles.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Alt spiller jo ind for at nå den højeste DPS i et raid.. Gear, hvordan spilles den givne class, hvilke buffs har man, hvilken type boss/mob er det, så umiddelbart ville jeg sige at vi kunne diskuttere hvilken class der er bedst til DPS fra nu af og til WoW lukkes ned :P
    Og i PVP er det jo stort set det samme ;)


    Så ingen class er bedst til DPS :finger: