nyt bundkort ?

  • nej ville gerne prøve noget andet, men kan ikke få vist 4 gb i windows selvom bios viser det , det er vista premium 32 bit ? er lidt underligt

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jerking
    nej ville gerne prøve noget andet, men kan ikke få vist 4 gb i windows selvom bios viser det , det er vista premium 32 bit ? er lidt underligt


    Har intet med bundkortet at gøre det er jo fordi du har 32-bit... 2^32 = 4096... 2^64= rigtig meget noget med 16 exabytes eller sådan noget...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jerking
    nej ville gerne prøve noget andet, men kan ikke få vist 4 gb i windows selvom bios viser det , det er vista premium 32 bit ? er lidt underligt


    Det er fordi at 32-bit versionerne af Vista, kun understøtter kun op til 4GB ram. Disse ram tæller dog også dit graffikkorts ram, har du f.eks. 512MB ram på dit graffikkort vil du altså have over de 4GB. Du skal op i 64-bit, før de bliver "genkendt".


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Det er fordi at 32-bit versionerne af Vista, kun understøtter kun op til 4GB ram. Disse ram tæller dog også dit graffikkorts ram, har du f.eks. 512MB ram på dit graffikkort vil du altså have over de 4GB. Du skal op i 64-bit, før de bliver "genkendt".


    Yeah nemlig, derudover så er der et maks. i Vista Home Premium På 16GB, men der er jo noget vej endnu... :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Yeah nemlig, derudover så er der et maks. i Vista Home Premium På 16GB, men der er jo noget vej endnu... :D


    Ja det må siges! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Det er fordi at 32-bit versionerne af Vista, kun understøtter kun op til 4GB ram. Disse ram tæller dog også dit graffikkorts ram, har du f.eks. 512MB ram på dit graffikkort vil du altså have over de 4GB. Du skal op i 64-bit, før de bliver "genkendt".


    ok så kan man vel se dem i cpu - z?

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jerking


    ok så kan man vel se dem i cpu - z?


    Grafikkortets ram eller? Du kan sagtens se dine 4GB i CPU-Z, men Vista "genkender" dem bare ikke, da der er over 4GB ram, samlet.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Grafikkortets ram eller? Du kan sagtens se dine 4GB CPU-Z, men Vista "genkender" dem bare ikke, da der er over 4GB ram, samlet.


    Ja eller hvilket som helst andet OS...


    Der har været rigtig rigtig mange tråde om...


    "HJÆLP! Jeg har 4GB men windows kan ikke se mere end ca. 3GB! Hvad gør jeg?!"


    95% af dem er svaret af de kører med 32-bit, de sidste 5% er fordi de skal slå "PCI Mapping" til i BIOS

  • takker , men bundkortet ville ikke være et dårligt valg ??

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jerking
    takker , men bundkortet ville ikke være et dårligt valg ??


    Ville da være totalt spild af penge..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tarantula


    Ville da være totalt spild af penge..


    Ja umiddelbart, ydelses forskellen ville være så minimal at du dårligt kan måle det, og skulle ikke undre mig at P35 ville slå X38 i nogle ting...


    Ydelses forskellen på bundkort er oftest meget minimal og ikke investeringen værd hvis man har et udemærket bundkort...


    (dog skal jeg ikke tale for højt da jeg selv ikke er meget bedre) :D

  • Hvis du alligevel har 2.000 kr. du vil brænde af på et eller andet ville en Quad Core være smartere...


    Dog er Yorkfield har inden længe (start 2008) og den 11 nov. for deres mindste extreme model...


    Hastigheds forøgelsen fra kentsfield er ikke så store... Men for satan da umiddelbart så clocker de helt vildt, mange rammer over 4GHz på LUFT! :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jerking
    takker , men bundkortet ville ikke være et dårligt valg ??


    Rigtig mange har problemer med lige netop det bundkort, jeg selv inc. har haft 3stk hjemme og de har på ingen måde været stabile OVERHOVDET! udover det så er det SE versionen (den som man vandkøler) da den "normale" version ikke er kommet på gaden endnu.
    jeg har sagt til shg.dk at deres billede er forkert og at de linker til det forkert mobo fra edbpriser.dk men de gør intet ved det.

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

    Rettet en gang, sidst af dMITIj ().

  • Ellers tag et P5K Vanilla ~ Ligesom mit!
    Har aldrig haft et bedre board, det spiller bare max og clocker super godt. Desuden er det ret billigt, mener det koster omkring 750kr.


    Kan godt være at det ikke er så fancy som nogle af de større modeller med bedre køling osv, men det er satme noget der virker! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo