orthos fejlmelding ramtest

• jeg starter med mit sys:

intel e6750 c2d 2660mhs (8x333)

msi p35 neo bundkort

cosair pc2-6400 (800) cl5

7900gt gpu

psu : LC power 550watt

-------------------------------------------

håber jeg har forstået ram indstillinger

når jeg ikke oc sætter jeg divider til 1:2 så kører mine ram 800(400x2) som deres specs er.
    hvis jeg sætter dem til 1:1 uden overclock ligger rammene på 667 (ligesom pc5300)

så hvis jeg oc så sætter jeg div 1:1 så rammene er på 667 og så burde jeg jo kunne hæve fsb så rammene rammer 800og så rammer cpu 3200mhz,men så har jeg jo ikke clocket rammene for de burde vel kunne ramme 800 på 1:1 ligesom de fint kan ved divide på 1:2 ,rammene arbejder vel ikke hårdere på 1:1 end på 1:2 derimod er det cpu mhz der bare stiger rammene burde jo stadig kunne køre 800 som de er lavet til....ikke??? har jeg forstået det rigtigt??

hvis jeg har forstået det rigtigt så forstår jeg ikke at når jeg kører orthos ved oc hvor rammene stadig er på 800 at orthos melder fejl og nogengange genstarter min pc(dette er dog kun når jeg kører den test hvor rammene bliver stresset mest)hvis jeg køre cpu test sker der ingen fejl melding.

hvis jeg ikke oc og har sat min divider til 1:2 og mine ram yder 800 kører orthos ram test også fint.

har kørt mem test(win memtest da jeg ikke har floppy) og ingen fejl på rammene
    har opdateret bios til den nyeste version.
    har slået intel eist og spread spectrum fra i bios og låst pci til 100

og det burde da ikke være volt problem for som sagt så oc jeg jo ikke rammene ,men cpu,og cpu test kører fint ved oc jeg er lidt lost for mit hardware burde kun klare et oc på 3200mhz på cpu
    uden at oc rammene

mine temp ser også fin ud 34-35 iddle og 55-60 ved cpu stress
    min køler northq giant ufo 3312bla

nogen der kan udvide min horizont,jeg må gøre noget forkert!!??

• Har du husket at sætte dine timings? Når du ændre rammene til at køre 1:1 (altså 667) vil dine timings helt sikkert også ændre sig hvis du ikke har sat dem manuelt...

Jeg vil gætte på at du skal sætte dine ram til 667 med 5-5-5-15 timings og så burde det spille... :)

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

• Ja, det vil jeg tro... Men kan du ikke smide nogle screenshots af cpu-z?

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

• tror jeg har udelukket rammene,tog en ram blok ud og kørte orthos ram test med samme resultat på begge ramblokke, ville være underligt jeg havde fået 2 defekte blokke,har prøvet at ændre vcore volt og ram volt uden forbedring mine ram står som standart 1,9vol har hævet dem hlet op til 2,3volt og den bliver samme orthosfejl...jeg har rammene i slot 2 og 4 da jeg ikke har plads i slot1 pga af kæmpe cpu køler,men det burde ikke ha noget at sige.

det kunne jo være min psu har fået af vide på et andet forum at det er lidt af en discount psu,men hvis den kan klare cpu test så burde den da også kunne trække rammene

mine timings er som sagt 5-5-5-15 på rammene som anbefalet

nogen der ved hvordan orthos reagerer hvis det er psu fejl og ville den ikke lave samme fejlmelding ved cpu test som i ramtest eller er rammene hårdere ved psu

bios er iøvrigt opdateret til nyeste version

• Det kan sagtens være at dit bundkort er fucked :crazyeyes:
    Jeg har næsten samme problem med mit maxinus/formula, ligeså snart jeg smider en ramblok i dimm 3 eller 4 så flipper bundkortet ud, det laver mystiske fejl og det er bare ikke muligt at installerer windows. Men ligeså snart jeg kun kører med 1 ram blok så spiller det :crazyeyes:
    Den fejlede også i orthos under ram test med begge ram i computeren.

Og nej det er ikke mine ram der er defekte, jeg har prøvet medd et hel nyt kit :T

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

• det kan også bare være at de 2 ram bare ikke vil med netop det der bundkort i dual channel....evt løsn timings lidt og se om det hjælper, eller giv dem emre strøm.....men corsair har nu haft en del ramklodser der nogle gange har problemer med bestemte chipsets.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• mine ram sidder i slot 2 og 4 pga min store cpu køler dækker for slot 1,det kan vel ikke være det???
    synes jeg har prøvet alt ved ikke om jeg giver for lidt volt,men jeg kan jo kun oc med 200mhz og det burde den da kunne klare uden at gi mere volt,måske er mit bunkort ikke oc egnet,men ved sgu ikke om jeg kan finde ud af at sætte min nuværende cpu over i et evt nyt bunkort,er lidt bage for at fucke det op