jeg starter med mit sys:
intel e6750 c2d 2660mhs (8x333)
msi p35 neo bundkort
cosair pc2-6400 (800) cl5
7900gt gpu
psu : LC power 550watt
-------------------------------------------
håber jeg har forstået ram indstillinger
når jeg ikke oc sætter jeg divider til 1:2 så kører mine ram 800(400x2) som deres specs er.
hvis jeg sætter dem til 1:1 uden overclock ligger rammene på 667 (ligesom pc5300)
så hvis jeg oc så sætter jeg div 1:1 så rammene er på 667 og så burde jeg jo kunne hæve fsb så rammene rammer 800og så rammer cpu 3200mhz,men så har jeg jo ikke clocket rammene for de burde vel kunne ramme 800 på 1:1 ligesom de fint kan ved divide på 1:2 ,rammene arbejder vel ikke hårdere på 1:1 end på 1:2 derimod er det cpu mhz der bare stiger rammene burde jo stadig kunne køre 800 som de er lavet til....ikke??? har jeg forstået det rigtigt??
hvis jeg har forstået det rigtigt så forstår jeg ikke at når jeg kører orthos ved oc hvor rammene stadig er på 800 at orthos melder fejl og nogengange genstarter min pc(dette er dog kun når jeg kører den test hvor rammene bliver stresset mest)hvis jeg køre cpu test sker der ingen fejl melding.
hvis jeg ikke oc og har sat min divider til 1:2 og mine ram yder 800 kører orthos ram test også fint.
har kørt mem test(win memtest da jeg ikke har floppy) og ingen fejl på rammene
har opdateret bios til den nyeste version.
har slået intel eist og spread spectrum fra i bios og låst pci til 100
og det burde da ikke være volt problem for som sagt så oc jeg jo ikke rammene ,men cpu,og cpu test kører fint ved oc jeg er lidt lost for mit hardware burde kun klare et oc på 3200mhz på cpu
uden at oc rammene
mine temp ser også fin ud 34-35 iddle og 55-60 ved cpu stress
min køler northq giant ufo 3312bla
nogen der kan udvide min horizont,jeg må gøre noget forkert!!??