Overclock kikser

  • Mit system siger:


    Asus P5B-Deluxe Wifi
    Pentium 4 640 3,2GHz
    Kingston ValueRam DDR2-533 2048Mb Dual Channel
    Corsair HX-520W


    Og ja, det skal upgrades...


    Computeren vil ikke starte (den går i sort skærm ved start), hvis ikke jeg manuelt indstiller volt, bus speed osv. Auto og standard funktionerne virker ikke, og SPD virke muligvis heller ikke..


    Mit problem opstår når jeg skal overclocke, jeg kan gå til omkring 207 bus speed og derefter begynder den at genstarte ved opstart og nogle gange gå i sort skærm.. det skal lige siges at std. bus speed'en er 200 :)


    Jeg har tænkt mig at købe en Q6600 G0 og 2*1Gb Corsair XMS2DHX DDR2-800 men tvivler på om det fikser mit overclockings problem...


    Håber i kan hjælpe mig :)

  • har du låst pciE på 100mhz
    i cpuZ er spd det dine ram er rated til mens memory er den hastighed dine ram køre

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    er dine med eller uden ram heatspreader ?
    deres Ballistix (med heatspreader) bruger bedre chips end deres value ram.


    de er uden og de bruger D9GKX som nok er de bedste chips der er til at få fat i
    chipsne er de samme som Ballistix men PCBen er bedre men forskellen er ikke så stor at det er værd at betale for med mindre man går meget og i at få de sidste få MHz med


    Review:


    http://www.thetechlounge.com/a…ory+Kit+CT12864AA80E16FD/

  • Btw. hvordan skifter jeg divider'en ud ? fordi hvis jeg i bios'en skal ændre ram hastigheden til mindre end de 533 som de i std. kører, så er jeg på bar bund. fordi det har jeg gjort og det gør ingen forskel på om min pc genstarter...


    Og jeg kan foresten ikke sætte ramne til at køre mindre end 533 mhz
    i det at bundkortet ikke har steps længere nede i hastighederene


    Jeg tror at bundkortet er problemet, fordi jeg har læst om fsb huller, divider problemer osv. andre steder om både ASUS P5B-DLXWiFi og Kingston ValueRam.


    ValueRamne har jeg læst skulle have problemer med at sætte sig i andet end 3:4 divider


    og bundkortet kan i læse om her "http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=41"


    plus at mit bundkort ikke kan køre med standard eller auto settings...


  • jeg har lige kigget i min bios og hos mig skal jeg op på min. 221MHz FSB for at kunne vælge 1:1 ramdivider.

  • Det passer meget godt med de 220 mhz....
    for nu har jeg sat den til 221 bus speed og RAM freq. til DDR2-442
    men alligevel skriver CPU-Z at mine RAM kører 295mhz (DDR2-590) og de er lavet til DDR2-533
    så det er vel ramne der fucker min maskine i det at de ikke gider at skifte devider, selvom man ber dem om det :)


    Hvad tror i det er ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MickeyT
    PCI-E er sat til 100 Mhz, og mine RAM kører efter SPD indstillinger.
    Og jeg har prøvet manuelt at indstille samtlige tal for RAM'ne, uden at det gjorde nogen forskel...


    Sæt timings manuelt, jeg har oplevet at P5B ikke kunne boote med SPD settings, men når jeg satte dem manuelt til det samme bootede den fint.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Timings er en ting ja, men frekvensen vil bare ikke gå ned hvilket resulterer i en 3:4 divider...


    og det kan RAM'ne ikke tåle når jeg skubber FSB'en op, uanset timings...


    Foresten, ved i hvordan timings'ne skal sættes for et sæt 2*1Gb Kingston ValueRam DDR2-533 ?

  • Brug Cpu-z eller kig på producentens hjemmeside.


    Cpu-z er et af de "værktøjer" som jeg ikke vil være foruden når jeg clocker.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Hvis du tog dig tid til at læse siden, så kan du se at jeg har vedhæftet to billeder af CPU-Z fra min pc...


    Men de SPD settings den foreslår kan jeg for det første ikke rigtigt se hvordan passer ind i BIOS'ens underlige "sprog"