Indlæg af MickeyT

    Det var nu heller ikke fordi jeg ikke troede Intel chipsetet ville kunne klare dem, men mere at nogle siger man skal købe 2*2Gb istedet for 4*1Gb, hvad forskellen skulle være andet end at de 4x er hurtigere ved jeg ikke...


    Nogen siger bare at "det er nemmere at overclocke 2*2Gb"


    Men er det noget vås ?

    Har det da nogen relevans ? LOL


    Det betyder jo INTET, men anyways...


    P5B-Deluxe Wifi
    Pentium 640 3,2Ghz
    Kingston ValueRam DDR2-533 2GB dualchannel


    Ville skifte til Crucial Ballistix Tracer 2*1Gb og tænkte på måske at købe to gange 2*1GB huh...
    Og en Q6600 ofc

    Hvis ikke du ved hvad man skal gøre, så lad vær med at svare...


    Selvfølgelig er der plads til at hjælpe, men du ved ikke mere end vi allerede ved...


    Intet normalt svar tæller her

    Sjovt...


    Fordi jeg netop prøvet det samme 3 gange i aftes...


    Jeg har heller ingen idé om hvorfor, men håber da at nogle kloge hoveder har en løsning...

    Jeg har hørt rundt omkring, at man (hvis man vil overclocke) skal købe et sæt dual channel RAM istedet for to..


    Men hvis alle fire RAM blokke er af præcis samme slags, virker det så ikke 100% som hvis der var 2?


    Hvorfor? aner det ikke...


    Men det er det i skal hjælpe mig med :))

    Hvis du tog dig tid til at læse siden, så kan du se at jeg har vedhæftet to billeder af CPU-Z fra min pc...


    Men de SPD settings den foreslår kan jeg for det første ikke rigtigt se hvordan passer ind i BIOS'ens underlige "sprog"

    Timings er en ting ja, men frekvensen vil bare ikke gå ned hvilket resulterer i en 3:4 divider...


    og det kan RAM'ne ikke tåle når jeg skubber FSB'en op, uanset timings...


    Foresten, ved i hvordan timings'ne skal sættes for et sæt 2*1Gb Kingston ValueRam DDR2-533 ?

    Det passer meget godt med de 220 mhz....
    for nu har jeg sat den til 221 bus speed og RAM freq. til DDR2-442
    men alligevel skriver CPU-Z at mine RAM kører 295mhz (DDR2-590) og de er lavet til DDR2-533
    så det er vel ramne der fucker min maskine i det at de ikke gider at skifte devider, selvom man ber dem om det :)


    Hvad tror i det er ?

    Btw. hvordan skifter jeg divider'en ud ? fordi hvis jeg i bios'en skal ændre ram hastigheden til mindre end de 533 som de i std. kører, så er jeg på bar bund. fordi det har jeg gjort og det gør ingen forskel på om min pc genstarter...


    Og jeg kan foresten ikke sætte ramne til at køre mindre end 533 mhz
    i det at bundkortet ikke har steps længere nede i hastighederene


    Jeg tror at bundkortet er problemet, fordi jeg har læst om fsb huller, divider problemer osv. andre steder om både ASUS P5B-DLXWiFi og Kingston ValueRam.


    ValueRamne har jeg læst skulle have problemer med at sætte sig i andet end 3:4 divider


    og bundkortet kan i læse om her "http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=41"


    plus at mit bundkort ikke kan køre med standard eller auto settings...

    PCI-E er sat til 100 Mhz, og mine RAM kører efter SPD indstillinger.
    Og jeg har prøvet manuelt at indstille samtlige tal for RAM'ne, uden at det gjorde nogen forskel...

    Mit system siger:


    Asus P5B-Deluxe Wifi
    Pentium 4 640 3,2GHz
    Kingston ValueRam DDR2-533 2048Mb Dual Channel
    Corsair HX-520W


    Og ja, det skal upgrades...


    Computeren vil ikke starte (den går i sort skærm ved start), hvis ikke jeg manuelt indstiller volt, bus speed osv. Auto og standard funktionerne virker ikke, og SPD virke muligvis heller ikke..


    Mit problem opstår når jeg skal overclocke, jeg kan gå til omkring 207 bus speed og derefter begynder den at genstarte ved opstart og nogle gange gå i sort skærm.. det skal lige siges at std. bus speed'en er 200 :)


    Jeg har tænkt mig at købe en Q6600 G0 og 2*1Gb Corsair XMS2DHX DDR2-800 men tvivler på om det fikser mit overclockings problem...


    Håber i kan hjælpe mig :)