Setup til Bioshock/Crysis/whatever..

  • "Nopes, jeg køber ikke quad før det kan betale sig..".


    Jamen, det kan så sandelig betale sig ;)
    Om ikke nu, så i hvert fald meget snart. Crysis, Hellgate London og vel de fleste andre kommende spil understøtter quard-core cpu'er.


    I Crysis: "...a dual core processor will run 20-30% faster than a single and a quad will run 40-60% faster than a single." (Kilde:
    http://www.incrysis.com/wiki/i…rysis_System_Requirements


    Allerede nu slår Q6600 (2,4GHz) en dual moppedreng som E6850 (3,0 GHz) i visse spil. Se denne test hos X-bit labs:


    http://www.xbitlabs.com/articl…e2quad-q6600_8.html#sect0

    Asus PSN32-E SLI PLUS
    Intel Q6600 - 2.4Ghz @ 2.8Ghz
    2 x 2 GB Corsair 6400
    SLI Inno3D Geforce 8800 GT 512MB - 600/900 @ 670/950
    Be Quiet! BQT E5-700W
    WD Caviar 500 GB
    X-Fi Xtreme Music
    21" CRT Sony GDM-F520 (2048x1536 @ 85HZ)

    Rettet en gang, sidst af segl ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Infrantic


    Nopes, jeg køber ikke quad før det kan betale sig, og det er imo først når de får lavet 45nm quads..


    Og glem Vista.. Ja, hvis jeg vil køre DX10 MED DX10 effekterne, skal jeg have Vista, men hvis jeg så til gengæld vil køre nogle som helst andre spil der IKKE er DX10 så kan jeg jo ikke have Vista, for uuhhh det er så nyt og godt, at det kun kører spil der er lavet specielt til det :p
    Nej tak :D


    Quad kan sagtens betale sig, crysis F.eks er optimeret til quadcore, og jeg forstår ikke hvad du mener med vista, jeg har kørt med vista i snart 8-9 mdr. uden problemer, det er rigtigt der var lidt bøvl i starten, men 99.99% af spil kan køre uden problemer, den eneste version som jeg har haft problemer med er 64 bit.


    Edit: Note til mig selv, læs tråden igennem før svar.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().

  • Personligt er jeg ikke helt vild efter at få quad-core.. det er lidt ligesom da de startede med dual-core. Det skal være rigtig quad-core (altså på samme dye). Det gave super merydelse for både amd og intel, og jeg tror det sker igen :)


    Jeg har en e6600@3ghz, og jeg føler ikke jeg skal bruge ekstra cpu-power.

  • "Jeg har en e6600@3ghz, og jeg føler ikke jeg skal bruge ekstra cpu-power"


    Jamen, det er jo ikke dig, der spørger efter en ny cpu, men Infrantic. Og hvad du føler og ikke føler, ja det er jo sådan set lige meget. Det er vel stadig sådan, at objektive resultater vejer mere end subjektive oplevelser. Jf. bl.a Xbit-labs test, som jeg henviser til.

    Asus PSN32-E SLI PLUS
    Intel Q6600 - 2.4Ghz @ 2.8Ghz
    2 x 2 GB Corsair 6400
    SLI Inno3D Geforce 8800 GT 512MB - 600/900 @ 670/950
    Be Quiet! BQT E5-700W
    WD Caviar 500 GB
    X-Fi Xtreme Music
    21" CRT Sony GDM-F520 (2048x1536 @ 85HZ)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lars M
    Personligt er jeg ikke helt vild efter at få quad-core.. det er lidt ligesom da de startede med dual-core. Det skal være rigtig quad-core (altså på samme dye). Det gave super merydelse for både amd og intel, og jeg tror det sker igen :)


    Jeg har en e6600@3ghz, og jeg føler ikke jeg skal bruge ekstra cpu-power.


    Jeg er bange for du sætter du sig op til en skuffelse, alle test viser at performance hoppet med penryn/Nehalem ikke bliver det store hop som skete ved C2D, men nok bliver i 10-15% området.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af segl
    "Jeg har en e6600@3ghz, og jeg føler ikke jeg skal bruge ekstra cpu-power"


    Jamen, det er jo ikke dig, der spørger efter en ny cpu, men Infrantic. Og hvad du føler og ikke føler, ja det er jo sådan set lige meget. Det er vel stadig sådan, at objektive resultater vejer mere end subjektive oplevelser. Jf. bl.a Xbit-labs test, som jeg henviser til.


    Jeez louise da, lad lige tænkeren køre i to sekunder inden du farer i blækhuset. Min pointe er MEGET simpel - en cpu på niveau som min, kan alt det den skal kunne, og det bliver den ved med en del tid frem. Flaskehalse bliver hdd og gfx. Det er da fint hvis han vil bruge penge på den dual dualcore (som q6600 er), eller spare en nævefuld dollars, og så have penge til når der kommer ægte quadcore.


    Og er du ikke flink ikke at tale til mig som en nybegynder igen, det er lidt træls :roller:


    Til Malk:
    Penryn/Nahelem, bliver de ægte quadcore? Er det ikke bare i store træk et die-shrink? Jeg er ikke specielt stærk i cpu'ers kodenavne, men jeg mener Penryn/nahelem bare er intels 45nm forbedring af deres nuværende cpuer. Amd's længe ventede Phenom/Barcelona skulle vist nok være ægte quadcore.


    Sig til hvis jeg er helt ude i skoven :crazyeyes:


  • Kan godt være at de er en anelse hurtigere, men de bruger satme også meget mere strøm, og dermed afgiver de mere varme!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Jeg tænker mig skam om, det er bl.a. det, jeg lever af til daglig. Det var i øvrigt ikke min mening at være ubehøvlet, beklager :D


    Prisforskellen mellem E6600 og Q6600 er ikke særlig stor, førstnævnte koster 1450 kr., sidstnævnte 1760 - så med tanke på den betydlige merydelse Q6600 vil give i mange af de spil, der kommer i løbet af efteråret (jf. mine tidligere indlæg), vil jeg nu mene, at det er hul i hovedet ikke at købe den Q6600.


    Det er ikke rigtigt, at Q6600 kun bliver en andelse hurtigere, der er tale om et markant ydelses-hop. Jeg har selv set en bekendt, som til daglig samler og sælger pc-systemer, sammenligne en E6600 og en Q6600 i spillet Lost Planet, som understøtter quad-core (uanset om de er ægte eller ej :)), begge cpu'er så vidt jeg husker overclocket til 2.8 Ghz, og her var Quad'en godt 55 % hurtigere end dual-coren. At disse resultater ikke er helt hen i vejret, kan man se, hvis man undersøger Xbit-Labs test, som jeg nænte tidligere, samt følgende artikel/test hos Hardspell :


    http://www.hardspell.com/engli…showcont.asp?news_id=1355


    Det er selvfølgelig ikke sikkert, at vi taler ca. 50 % i spil som Crysis, men mindre - fx 30-35 % - er vel også noget, som tæller.


    Mht. strømforbrug, så bruger Q6600 faktisk ikke voldsom meget, når man sammenligner med div. dual-core, især ikke den nye G0-revision af Q6600 (som godt kan købes i Danmark) Her er forskellen mellem Q6600 og E6600 forsvindende lille. Jf. hvad Anandtech har målt:


    http://www.anandtech.com/cpuch…l/showdoc.aspx?i=3066&p=2


    I den forbindelse skal også nævnes, at den er ret nem at overclocke. Selv ejer jeg desværre ikke et eksemplar, men jeg har været med til at clocke en til 3GHz med standard-køler, og den kører sikkert og stabilt, men ved højere oc, skal der nok en bedre køler på.

    Asus PSN32-E SLI PLUS
    Intel Q6600 - 2.4Ghz @ 2.8Ghz
    2 x 2 GB Corsair 6400
    SLI Inno3D Geforce 8800 GT 512MB - 600/900 @ 670/950
    Be Quiet! BQT E5-700W
    WD Caviar 500 GB
    X-Fi Xtreme Music
    21" CRT Sony GDM-F520 (2048x1536 @ 85HZ)

    Rettet 2 gange, sidst af segl ().

  • Wow, jeg var ikke klar over der kun var et par 100kr imellem dem. Der kan man bare se, troede faktisk e6600 var lavere nede i pris efterhånden.


    Point taken.