Skal den kriminelle lavalder sænkes?

  • smide børn i fængsel i er squ da syge at høre på.


    Man kan ikke smide børn i fængsel man burde smide derres forældre i fængsel


    jeg har til dato ikke forstået alle har ret til at få børn uden man skal kunne bevise man rentfaktisk har styr på sit liv.


    jeg er rystet over at folk faktisk kan finde på at stemme ja til dette.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Også derfor jeg mener at man skal gi dem et 10 turs kort til en psykolog så man kan finde ud af hvad der har fået et barn til at begå kriminaliteter.
    Da det sandsynligvis vil opklare mere end hvis man bare smider dem i ungdomsfængsel eller lignende.


    Tjaaah, tjoooh.... det må vel afhænge af graden af den kriminelle gerning. ;) Børn I den "vanskelige" alder kommer nemmere til at gøre de forkerte ting, og det er pga. mange forskellige faktorer. Bl.a. at de har sværere ved at skelne mellem rigtigt og forkert, at de gerne vil prøve grænser af, og at de indbyrdes påvirker hinanden utroligt meget og derfor hurtigt kan gejle hinanden op til skøre og forkerte ting.


    Jeg mener... hvem herinde har ikke lavet ballade da man var i den alder? :) Det har jeg da selv, og jeg tror næppe en psykolog havde hjulpet på at afværge det.


    Det gælder nok nærmere bare at finde ud af hvad der forårsager stigningerne i kriminaliteten og så standse den udvikling, og forsøge at vende udviklingen den anden vej, hvis det er muligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DKsDEVIL
    smide børn i fængsel i er squ da syge at høre på.
    Man kan ikke smide børn i fængsel man burde smide derres forældre i fængsel


    jeg har til dato ikke forstået alle har ret til at få børn uden man skal kunne bevise man rentfaktisk har styr på sit liv.


    jeg er rystet over at folk faktisk kan finde på at stemme ja til dette.


    Haha samme tanke jeg sad med!!


    Det kunne være en af løsningerne, men jeg tror ikke at det altid er forældrenes "bevidste" skyld, det kan være at de også trænger til hjælp :-)

  • Ville være fint hvis de sænkede den.. Og samtidigt ændrede reglerne så udvisning kunne ske så snart barnet var fyldt 18 i grove tilfælde hvis de ikke var indfødte danskere. Samtidigt kunne de så også sørger for at der var regler der straffede de forældre der ikke søgte hjælp når deres 12 årige barn kom sanseløst beruset hjem eller rendte rundt i bander.. Er fuldstændig ligeglad omkring deres alder, de er ikke mindre hjernedøde af den grund, snarere tværtimod..
    Logisk nok erdet ikke et almindeligt voksen fængsel de skal ryge i, men frihedsberøves det skal de! Og helst så langt væk fra familie og venner som muligt, kan være de kan forstå alvoren så..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • teko


    hvorfor er det du mener der er nogle her der skal udvises du er altså af den faste overbevisning om at , folk der er kriminelle er af anden herkomst end dansk ?


    og at danske børn ikke kan gøre noget kriminelt.


    hvornår er man så indføt dansker ifølge dig ?


    eneste grund til man smider folk i fængsel er så dem der er begået kriminellitet imod kan føle de har fået hævn/retfærdighed.


    hvis et barn opføre sig extremt er der som regel en grund til det , og det hjælper da ikke at tage sådan en persom smide dem i et sort hul og sige så kan du squ lære det.


    men igen forslaget kommer fra DF så hvad havde man forventet ikke tankegang ihvertfald.



  • Man skal have jagttegn i hovedet og røv bare for at eje en luftbøsse, mens man kan skide lige så mange snottede unger ud som man har lyst til, det burde sku da være omvendt!

  • Det er jo bare den sædvanelig DF udmelding der skal sikre stemmerne fra alle de gammelsure og halvdemente pensionister der sidder på deres flade og er bange for den farlige verden uden for hoveddøren :roller:


    At sænke den kriminelle lavalder ned til 12 år er jo komplet latterligt, jeg har en lillebror på 11 år og ved hvordan de er i den alder, JA DE ER SQ SJOVT NOK BØRN! - Og børn smider man sq ikke i fængsel. Ja de har en ide om hvad der er rigtigt og forkert, men tro mig, der er børn i den alder der vil gøre alt for meget for at komme med ind i varmen så at sige. De "seje" drenge i den alder kan virkelig være stride, og presse andre børn til ting som de normalt ikke ville gøre og som de godt ved er forkerte, og nej, de svage er sq ikke altid stærke nok til at sige fra.


    Jer, som endnu ikke er pensionerede, og siger ja til at sænke den kriminelle lavalder, kan i ikke huske folkeskolen? - det er jo totalt tåbeligt, fuldstændig nyttesløst og med garanti også med størrer konsekvens, at spærre 12-, 13-, 14-årige i fængsel...


    Det man derimod burde gøre var at opsøge en dialog der hvor det går så galt, både med i det miljø barnet befinder sig i (skole, fritidsklub what ever) samt hos forældrene. Så man kan løse problemerne socialt istedet og være med til at forhindre at det sker igen, istedet for at sende børnene i fængsel hvor de rigtig kan blive fucked up.



    Men som sagt, endnu et lorte udspil fra DF der sikrer sig stemmer fordi der er så mange gammelsure negative fremmedhadske og skræmte danskere.. get a grip :roller:

  • Try-this


    helt enig.


    man skal også sørge for de har noget at lave så de ikke hænger rundt omkring på gaderne.


    man kan jo kun ryste på hovedet når vores politikkere hele tiden vil spare penge på alt og lukker fritids ordninger og sådan noget.


    men uha bare de kan holde deres skatte stop så er de glade de får jo deres fede hyre.

  • Skrev bare at unge der ikke er født i Danmark skulle kunne udvises i grove tilfælde når de fyldte 18 år, det er sjovt nok unge der ikke er født i Danmark.. Og nej, siger ikke at alle unge der laver kriminalitet er født udenfor Danmark..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Skrev bare at unge der ikke er født i Danmark skulle kunne udvises i grove tilfælde når de fyldte 18 år, det er sjovt nok unge der ikke er født i Danmark.. Og nej, siger ikke at alle unge der laver kriminalitet er født udenfor Danmark..


    Hvad skal der så ske med de fængslede 12-årige, indtil de bliver 18? Skal de så sidde i fængsel 6 år, og derefter smides over til et fremmed land? Ja, sikke en sjov situation man så stiller dem i.......

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Hvad skal der så ske med de fængslede 12-årige, indtil de bliver 18? Skal de så sidde i fængsel 6 år, og derefter smides over til et fremmed land? Ja, sikke en sjov situation man så stiller dem i.......


    Kan da slet ikke betale sig. Røv dyrt og have dem siddende i et bur. Så hellere smide dem hjem som 15 åriget.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2


  • Hvad så hvis nogle forældre sidder inde fordi én af deres unger har lavet noget snavs, og så i mellemtiden så laver deres 14 andre unger også noget lort ? ... Skal der så dømmes dødsstraf ? :))


    Tja siden det jo ikke er lovligt at gå ind og kastrere mennesker og der sikkert er nogle mormoner & muslimer der vil hyle over hvis man forbød folk at få mere end f.eks 2 unger, så er der jo desværre nok ikke det store man kan gøre på det område.


    Jeg er rystet over at nogle folk kan føde unger ud som om det var en OL-disciplin :boxed:


    At sænke den kriminelle lavalder betyder dog ikke at møgunger mellem f.eks 12 og 15 år skulle i fængsel. Der kunne være andre måder at straffe dem på. Måder som man ikke kan den dag i dag. Man kunne jo starte med at ramme dem på økonomien ... og hvis så fatter langsomt, så kunne de jo få en omgang prygl og et par dage i gabestokken på rådhuspladsen imens vi andre kyler æg efter dem :)) - ej pjat ... ingen æg 8)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvad så hvis nogle forældre sidder inde fordi én af deres unger har lavet noget snavs, og så i mellemtiden så laver deres 14 andre unger også noget lort ? ... Skal der så dømmes dødsstraf ? :))


    Kunne på en eller anden måde være en sjov situation, så kunne man tale om forældre der havde et problem med opdragelsen :razz:


    Men nej, et 12 årigt barn kan forhåbentlig ikke finde på at gøre noget der kan give dem mere end 6 års fængsel samt udvisning. Og nej, mener som tidligere skrevet ikke at børn skal i almindeligt fængsel. Godtnok kommer det til at koste, men man ville være nød til at oprette seperate ungdoms "fængsler"..


    At forebygge er fint, men tydeligvis ikke særlig nemt, prøv at ta et smut forbi Amager fælled skole, 50% af eleverne der ville være endt i ungdoms "fængsel" hvis det var muligt.. Og så er amager endda ikke så slemt igen 8o Og derudover er det lidt svært at forebygge hvis man ikke kan fjerne børnene fra de mere eller mindre debile forældre der har dem. Her tænker jeg ikke kun på de laveste dele af samfundet og indvandrere der ikke er integreret, det er også strandvejsunger og andre utilpassede unge fra resource stærke familier, hvor børn bare er et biprodukt der ikke er tid til..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DKsDEVIL
    teko


    hvorfor er det du mener der er nogle her der skal udvises du er altså af den faste overbevisning om at , folk der er kriminelle er af anden herkomst end dansk ?


    og at danske børn ikke kan gøre noget kriminelt.


    Tag dig sammen hr. moralprædikener...snup en chill-pill, læs hans indlæg ordentligt igennem, og lad være at læg dine ord i hans mund.

  • Jeg synes at hver sag skulle vurderes. Nogen 15-årige jeg kender, er ikke psykisk længere end en 12-årig, mens jeg har set mange 13-14 årige som sagtens ved hvad det er de går og laver.

  • Som jeg lagde op til i det første indlæg, så er det meningen, at I skal holde en ordentlig tone. Det lykkedes heldigvis for de fleste af jer, men der er åbenbart et par stykker der har lidt problemer med det.


    Enten ændrer I på tonen, eller også er det åbenbart nødvendigt at tage lidt konsekvenser i brug.


    Jeg ved godt, at det er et emne hvor der er mulighed for, at vi kan blive rygende uenige, men mon ikke vi alle er i stand til at se ud over det, og så få en fornuftig debat hele tråden igennem ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Huba_99


    Tag dig sammen hr. moralprædikener...snup en chill-pill, læs hans indlæg ordentligt igennem, og lad være at læg dine ord i hans mund.


    kan vi ikke diskutere uden personlige angreb jeg er helt sikker på teko sagtens kan forsvare sig selv uden du behøver blande dig.