Asus P5K - Vdrop?

• Det ser fornuftigt ud Martin, er det et Swiftech MCW30 chipset hoved du har på chipset ? samt lidt hjemmemod :D med kobberrøret.

Har selv vand på...X2O Delta på CPU, men intet på chipset endnu.... har selv kigget på enten Swiftech MCW30 eller XSPCs X2O da jeg er godt tilfreds med mit andet XSPC grej.

Fik min Q6600 op på 3750MHz, 3Dmark06 stabil, men den fejler hurtigt i prime95 - men den er helt stabil ved 3510MHz og så kan jeg køre 4:5 på mine ram så de rammer 487 med 4-4-4-12 2T og det er jeg godt tilfreds med indtil videre.

Du skriver din får 1.58v er det i bios eller målt med software i windows ? - min får 1,5v men viser 1.43 i windows og ved ikke helt hvad jeg skal regne med den får.

• det er hva den får ;) har lavet vmod på mit bundkort ,med en blyant,kan godt tage et foto i morgen.

så efter vmod kan jeg gi 1.6v i bios,og så falder den kun til 1,58v :dance: før var det regtig slemt med volt tab.

mit vand ser sådan ud her.
    Vand køling
    købt hos Coolkit.dk
    EK - ¼" BSPP (G1/4) - 12mm - High Flow
    360 vand køler
    Swiftech Apogee GT cpu køler
    Swiftech MCW30 chipset køler
    Laing DDC - ULTRA
    OCLabs PlexyTop Laing DDC
    Swiftech MCRES-Micro AGB
    MasterKleer - 7/16" ID og et sæt F stykker fra Swiftech

jeg bruger Everst/den ny cpu-z som kan måle over 1,6V

eller prøv at kigge lidt i det link,som jeg lage ind før,der kan du se lidt mere om mit sys.

• jeg er lidt :crazyeyes: brugt en blyant ,mens den er tændt :$ og og fuldte med på Everst på min skærm,du kan også bruge den nye cpu-z

• WOW :crazyeyes: mens det var tændt ??? er det ikke lidt småskørt og meget risky..... tegnede du bare mens kortet kørte og du sad og kiggede på Everest mens volten steg ?

• ja :$ hva har man ellers 2 års garnti til :evil:

men du kan jo bare slukke den,og lave en streg,og genstarte for at se hvor meget du fik ud af det,så bliver du ved på denne måde til du er tilfreds ;)

har brugt en B2

• Jeg skulle lige hjem fra arbejde og er først kommet på nu.... har været forbi og købe mig en blyant B2 (minder mig om bananer i pyjamas) og sidder og kigger på coolerkit for at bestille et Swiftech MCW30 kølehoved til chipset... jeg kan ikke bruge andre ser det ud til, da bundkort ikke har huller.

Giver det kølehovede meget mht. til temp på chipset ?

Mht. til dropmod har jeg ikke gjordt det endnu.... skal lige have noget at spise så jeg ikke ryster på hånden :)) tegner jeg bare et par tynde streger fra den ene ende til den anden et par gange ? eller skal der et godt lag på ?

Edit. fandt selv ud af hvad man ikke skal gøre.... ingen post på bundkort længere :$ håber ikke min CPU røg med i faldet, men har lige testet bundkort med min E6750 og bundkort er ligeså dødt med den, så jeg håber kun mb smuttede i svinget.

Det ryger til RMA imorgen X( så ku jeg lære

• jeg har været oppe på 530x7 men min Gammel E6700 med org chipset køler ;) kune nok være kommet højre,men da havde jeg ikke lavet vmod.

• Jeg fatter hat lige nu.... har lige taget bundkort ud og ville lige teste det en sidste gang i en bordopstilling og nu kører det sku igen ?? gav det godt nok lige en tur med viskelæderet.... kan det være det ? for meget blyant = ingen boot ?

• Så er skidtet monteret i kabinet ved vand igen og kører som intet er hændt :crazyeyes: jeg er nok heldigere end de fleste, men jeg skal lige have bukket i neon hvad jeg helt præcist skal gøre med min giftige blyant..... skal jeg tegne en streg fra den ene ende til den anden eller kun i den ene ende af modstanden ?

• ja ,for meget blyant,og det vil ikke starte ;) så prøver man bare igen :))

man tegner lidt af gangen,så kommer det også lige så stille.
    kun på den ene modsta.

Oprindeligt indlæg af BUGs
    blyant streger - lol - for grineren

ABIT IP35 skule være oc champen

Blyantstreger er da fede :)) især hvis de hjælpen en til højere OC

@ Martin - jeg har lige testet med 3.6 @ 1.4v og jeg har totalt succes med CPU Voltage Reference sat til 0.63 .... har du slået det til på dit board ? ...jeg ved ikke helt hvad det er, men det hjælper.