Asus P5K - Vdrop?

• Hey!

Har læst lidt rundt på det såkaldte internet, at mit bundkort P5K har rimelig stort vdrop. Jeg kører alting helt stock, ingen overclocking eller noget, burde jeg være bekymret for stabiliteten?

Sagen er den at jeg ikke har brugt min stationære i LANG tid, har kun installeret OS på systemet, så har ikke haft tid til at teste for stabiitet, fejl osv.

Burde jeg være bekymret? Og hvor ses fejl hvis der er vdrop? Memtest? Random reboots?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Svan
    Tvivler på at det er noget man skal tænke videre over hvis man ikke oc'er, men kan da godt være jeg tager fejl...

Er ret meget i tvivl.. Overvejer seriøst at skifte til et MSI P35 Platinum eller et Gigabyte P35 DS4 bare på grund af det! Fucking Asus crap! X(

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Tarantula

Er ret meget i tvivl.. Overvejer seriøst at skifte til et MSI P35 Platinum eller et Gigabyte P35 DS4 bare på grund af det! Fucking Asus crap! X(

Kan kun sige at de Asus's boards jeg har haft har været gode, men har selv et MSI Platinum liggende som i hvert fald ikke skulle have nogle problemer med vdrop ifølge diverse her fra tweak.dk, men dog skulle det have nogle problemer med at BIOS opdatere...

Oprindeligt indlæg af Svan

Kan kun sige at de Asus's boards jeg har haft har været gode, men har selv et MSI Platinum liggende som i hvert fald ikke skulle have nogle problemer med vdrop ifølge diverse her fra tweak.dk, men dog skulle det have nogle problemer med at BIOS opdatere...

Vdrop er vcoren der svinger ved load ikke? For har lige læst på Intel's HP at det er meningen at C2D'ere skal gøre det..

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Nice Svan - God læsning! Godt med lidt god information!
    Så blev vi sgu' også lidt klogere idag.. Hehe :)

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Nice Svan - God læsning! Godt med lidt god information!
    Så blev vi sgu' også lidt klogere idag.. Hehe :)

vdroop er, hvis du f.eks. giver din cpu 1,35vcore i bios, og så det kun er 1,30 idle i windows, og når du så belaster den at den måske falder yderligere til måske 1,25. Det er et ret slemt vdroop. Min dropper fra 1,23 til 1,20 så det kan jeg leve med. Jo mere vcore man giver desto større chance for at den drooper mest mulig.

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Oprindeligt indlæg af hot_fifty

vdroop er, hvis du f.eks. giver din cpu 1,35vcore i bios, og så det kun er 1,30 idle i windows, og når du så belaster den at den måske falder yderligere til måske 1,25. Det er et ret slemt vdroop. Min dropper fra 1,23 til 1,20 så det kan jeg leve med. Jo mere vcore man giver desto større chance for at den drooper mest mulig.

Men det kan være lidt ligemeget når man ikke overclocker?

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• ja. Mit er lidt stort men jeg har overclocket 1Ghz og det er stabilt. Så vær du ikke bange:)

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

ja. Mit er lidt stort men jeg har overclocket 1Ghz og det er stabilt. Så vær du ikke bange:)

Godt, takker! :D

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Godt, takker! :D

men med en G0 prossy er det da ikke sjovt IKKE at overclocke :oops:

men med en G0 prossy er det da ikke sjovt IKKE at overclocke :oops:

Synes sgu at det går stærkt nok bare ved stocks speeds ift. min gamle X2'er.. :D

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Ghe2
    Mit laver også et mega drop - var nødt til at give min E6750 1.6v i bios for at ramme 3720MHz, men Probe II og Everest viser 1.5 i windows i idle tilstand.

men software målinger er til at lukke op og ..... i. Jeg målte meget mindre vdroop på mit P5B deluxe dengang end softwaren gjorde

• Har du husket at slå det der til i bios som stort set eliminerer vdroop?

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
    Har du husket at slå det der til i bios som stort set eliminerer vdroop?

det virker ikke på p5k vanilla

Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
    Har du husket at slå det der til i bios som stort set eliminerer vdroop?

Det hedder CPU Voltage Damper og mit er slået til - men som hot_fifty er det ikke sikkert det virker på vanilla :(

Nogen herinde som har prøvet en Q6600 på P5K.... har lige set vi har fået SLACR = G0 stepping hvor jeg arbejder og overvejer at prøve en.