Lidt flere konsol-spørgsmål

  • Jeg overvejer kraftigt at købe enten Playstation 3'eren eller Xbox 360'eren (elite). Jeg kan se at prisen er nogelunde det samme - så jeg hælder mest til PS3'eren. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe med at besvare.


    1: Jeg ejer kun Mac's - altså ikke-pc'er, og jeg er i tvivl om hvorvidt PS3'eren (og Xbox 360'eren) overhovedet kan oprette forbindelse til Mac - og evt. udveksle musik, foto'er, data, spil osv?


    2: Jeg har været inde på http://www.mm-konsol.dk, da de tilsyneladende er de eneste udbydere, der tilbyder konsoller (med undtagelse fra PS3'eren) m. indbygget bootchip+garanti. De koster desværre også bare 1000 kr. mere end normalprisen. Jeg har så fundet ud af at man også kan installere en firmware-hack - som skulle kunne erstatte boot-chippen (med henblik på feauteren, at læse 'kopi-spil' / 'back-ups'). Hvordan virker hhv. boot-chippen og firmware-hack'en? Er det risikabelt at installere firmwaren, og mister man da sin garanti? (Hvor lagrer man spil-data'en? På den indbyggede HDD eller på DVD-skiver? Hvor meget fylder spillene ca.?)


    3: Jeg har haft en PS2, og ved hvor svært det er, at sigte i FPS-spil, derfor vil jeg gerne have muligheden for at tilslutte tastatur+mus. Men er ALLE desktop-replacements (tast+mus) kombitiable med PS3'eren (og evt. Xbox 360'eren)? Jeg vil nemlig bruge det nye trådløse tastatur fra Apple og mighty mousen (som begge har bluetooth teknologi) - vil der være problemer i det?


    4: Er det muligt at lægge mine HD-serier over fra mac til PS3-hdd'en - og se dem?


    5: Ser i nogle fordele ved PS3'en frem for Xbox 360 elite-modellen (og omvendt)?


    Med venlig hilsen


    og TAK!

  • Hey yo!


    Kan ikke besvare alle dine spørgsmål.


    3.Men vis det tastatur og mus som du referer til er usb, vil jeg ikke mene at der er noget problem ved at slutte det til ps3. Ejer den selv, den har jo 4 usb indgange på fronten, og du kan sagtens sætte usb tastatur og mus til...


    5. Hørte der kommer en tv-tuner til ps3 engang i løbet af næste år, så man kan bruge den til feks. HDD optager, det ved jeg ikke om du kan ved 360eren


    Håber det hjalp dig lidt...

  • med hensyn til spørgsmål 1 så tror jeg ikke det er nået problem da ps3'eren er bygget til at håndetre linux, så ville da være meget besynderligt hvis den ikke gjorde, er ikke 100, men ville være meget besynderligt.. du burde kunne google dig frem til noget.. :)


    //Out - EcoPa

  • Takker for jeres svar, gjorde mig noget klogere. Mit tastatur og mus er trådløst, og jeg har fundet ud af, at de tilsyneladende ikke er kompatible med ps3'eren - om det kan fixes med en update vides ikke endnu. Men mac'en skulle efter sigende være funktionel med ps3'eren.